Volkswagen este pe punctul de a depăși General Motors pe cea mai mare piață a lumii, China, după ce a anunțat depășirea pragului de 3 milioane de vehicule înainte de finalul anului, potrivit Automotive News.
Ambele companii, VW și GM, au avut ca țintă de vânzări în 2013, în China, 3 milioane de vehicule și amândouă au depășit acest prag, VW pe 5 decembrie, după cum scrie publicația amintită, iar GM o săptămână mai târziu. Estimările arată că grupul german va redeveni cel mai mare producător străin din China, după 9 ani, timp în care această poziție a fost ocupată de General Motors. Diferența dintre cei doi constructori de auomobile era de aproximativ 70.000 de autovehicule, la finala lunii noiembrie, în favoarea VW.
Concurența dintre cele două mari grupuri auto este o reproducere la scară a celei de la nivel global, unde își dispută titlul de cel mai mare constructor auto din lume. General Motors a deținut această poziție timp de mai mulți ani, fiind detronat, pentru 3 ani, de Toyota. Ulterior, în 2012, GM a redevenit liderul global al industriei auto. Piața chineză este foarte importantă pentru toate cele trei companii, numai că japonezii de la Toyota au un mare handicap. Disputele politice dintre cele două țări, China și Japonia, au afectat vânzările Toyota, deoarece clienții au boicotat această marcă. În consecință, vânzările sale au scăzut destul de mult în ultimul an, Toyota fiind depășită și de Ford, pe această piață.
Deși cea mai mare piață auto din lume înregistrează în continuare creșteri substanțiale, cu două cifre, evoluția din ultimii ani arată o încetinire a acestui proces. Deja, cele mai puternice mărci au avut luni în care creșterea a coborât sub 10%, ceea ce înseamnă că în următorii 10 ani s-ar putea atinge un punct de stagnare. Investițiile pe care cele mai mari companii auto vor să le facă ar putea să stimuleze creșterile pe termen scurt și mediu, însă capacitatea de absorbție a pieței s-ar putea să genereze suprize.
În acest moment, Volkswagen este cea mai vândută marcă auto străină din China, iar Audi cea mai vândută marcă premium de pe această piață. Reprezentanții companiei au declarat că dacă ar putea crește ritmul de producție, ar putea vinde mai multe mașini.
China a atins un volum de 20 de milioane de vehicule la începutul lunii decembrie, fiind prima piață din lume care a depășit acest prag. Estimările pentru 2014 vorbesc despre o creștere stabilă, potrivit asociației din induatria auto locală. Cel mai mare obstacol în dezvoltarea pieței auto din China este însă protecția mediului, toto mai multe orașe impunînd restricții de circulație și chiar limitări ale numărului de autovehicule ce pot fi înmatriculate. Shanghai este unul din aceste orașe, în care numerele de înmatriculare sunt limitate și sunt vândute la licitație.