România are, începând de astăzi, o nouă autostradă în miniatură. Cei 18 kilometri leagă Simeria de Orăștie și oferă o alternativă rapidă la DN7 Sibiu-Deva-Arad, ocolind trei orașe -Orăștie, Simeria și Deva, informează Agepres.
Noul segment completează tronsonul de 32,5 kilometri Deva-Orăștie, parte a Autostrăzii A1 și a Coridorului IV Pan-european, Nădlac-Constanţa și include 21 de poduri pasarele, inclusiv unul dintre cele mai lungi poduri rutiere din România. Acesta măsoară 720 de metri lungime și traversează râul Mureș.
Accesul pe sectorul de autostradă se face pe la podul din localitatea Şoimuş, pentru autovehiculele care vin de la Arad, şi la nodul rutier din Simeria Veche, la intersecţia cu DN 66 Simeria-Petroşani. De asemenea, autovehiculele care vin dinspre Alba Iulia spre Deva pot intra pe autostradă în zona localităţii Gelmar, înainte de Orăştie.
Lucrările realizate de joint-venture-ul austriaco-român Strabag-Straco Group au durat doi ani şi au costat aproximativ 204 milioane de euro. Statul român a contribuit cu doar 90,3 milioane de euro, restul fondurilor de 113,7 milioane de euro fiind primite cu titlu nerambursabil prin programul ISPA al Uniunii Europene.
Ministrul Transporturilor, Dan Șova, promite inaugurarea a încă 124 de kilometri de autostradă în acest an. În august expiră termenul de execuție pentru tronsonul Orăștie-Sibiu, iar în toamnă pentru segmentul Nădlac-Arad.