Primul Logan MCV “made in Rusia”, Lada Largus, a văzut lumina zilei. Grupul Renault-Nissan a inaugurat linia de producţie de la Avtovaz şi se pregăteşte să preia controlul constructorului rus, ceea ce l-ar putea propulsa pe locul 3 mondial în ceea ce priveşte producţia de maşini.
Piaţa auto din Rusia este considerată una extrem de promiţătoare, redresându-se spectaculos în 2011 (+39, faţă de 2010), după ce, din cauza crizei economice mondiale, în 2009 s-a prăbuşit cu 49, faţă de 2008. Iar, conform Asociaţiei de Afaceri Europene (AEB), ce reuneşte majoritatea marilor companii străine prezente în Rusia, anul acesta, are toate premisele unei creşteri şi mai sănătoase.
Mai mult, analiştii PricewaterhouseCoopers (PwC) au estimat, într-un studiu realizat în 2011, că “Rusia este una dintre locomotivele creşterii producţiei mondiale de automobile”. Aşa că, pe lista constructorilor din Rusia figurează nume grele, precum BMW, Kia, General Motors şi Chevrolet, care produc sub umbrela companiei autohtone Avtodor, situată în regiunea Kaliningrad, sau Volkswagen şi Ford.
De asemenea, francezii de la Renault au “mirosit”, încă din 2008, potenţialul pieţei ruseşti, care, în termeni de vânzări, ocupă locul doi în Europa, după Germania, şi locul patru la nivel mondial, producând Renault Logan şi Renault Sandero, împreună cu Avtoframos, şi achiziţionând 25 din Avtovaz, cel mai puternic producător din Rusia şi “părintele” celebrei mărci Lada.
Cum piaţa europeană este însă, în continuare, în derivă, miza pieţelor emergente a crescut, iar grupul Renault-Nissan vrea să preia, până la sfârşitul anului 2012, controlul Avtovaz, cu 50, plus o acţiune. Rezultatul: Renault-Nissa-Avtovaz ar putea deveni cel de-al treilea mare producător mondial, după General Motors şi Toyota, detronând Volkswagen.
Până la încheierea afacerii, săptămâna trecută, Renault-Nissan a inaugurat linia sa de producţie comună cu Avtovaz, la fabrica din Togliatti, prima Lada Largus, un Logan MCV rebranduit, văzând lumina zilei.
Linia de producţie, care are o lungime de 1.5 kilometri şi o capacitate de producţie de 350.000 de unităţi pe an, şi modernizarea instalaţiilor vechii facilităţi Lada au costat aproximativ 400 de milioane de euro. Deocamdată, obiectivul său este de a produce anual 70.000 de Largus şi 70.000 de Nissan Almera. Dar, din 2014, va prinde viaţă şi un nou model Renault, a cărui identitate nu a fost încă dezvăluită.