Luna martie va marca debutul oficial în showroom-uri a noii generaţii Clio RS. Modelul sportiv, lansat în premieră mondială anul trecut cu ocazia Salonului Auto de la Paris, vine să îşi reafirme supremaţia în segmentul modelelor sub-compacte cu pretenţii sportive, adică acolo unde mai activează Opel Corsa OPC, Volkswagen Polo GTI sau Ford Fiesta ST.
Odată cu lansarea pe piaţă, Renault publică şi noi informaţii despre hot-hatch-ul său, care va fi oferit, spre deosebire de vechea generaţie, exclusiv în varianta de caroserie cu cinci uşi. Francezii au decis să renunţe la coupe din raţiuni economice şi au gândit un design care combină sportivitatea unui model în trei uşi cu versatilitatea unuia în cinci uşi.
Principalele noutăţi se ascund însă sub capotă, acolo unde găsim 200 de cai putere şi 240 de Nm. Resurse generoase, nu complet diferite de cele ale vechiului model. Diferenţa este că de această dată ele sunt livrate de un motor turbo, de 1.6 litri, care îi ia locul vechiului propulsor aspirat normal, cu patru cilindri şi 2.0 litri.
Reducerea cilindreei are efecte benefice asupra consumului, care ajunge în ciclu mediu la numai 6.3 litri/100 de kilometri. Eficienţa se va vedea şi la capitolul emisii, estimate la 144 g/km.
Noul Clio RS se va impune şi prin uşurinţă în exploatare, pentru că transmisia manuală va fi înlocuită cu una automată, EDC, cu dublu ambreiaj şi padele ascunse în spatele volanului.
De asemenea, uşurinţa în exploatare vine şi de la disponibilitatea celor două tipuri de şasiu, Cup şi Sport, croite după nevoile fiecărui client. Mai mult decât atât, fiecare exemplar va fi echipat cu o funcţie botezată RS Drive, care oferă mai multe moduri de rulare, printre care şi Race. RS Drive permite modificarea răspunsului acceleraţiei şi transmisiei, gradul de intervenţie al ESP-ului şi feedback-ul oferit de direcţie.
Şi pentru ca cel de la volan să deţină complet controlul, Renault oferă şi două tipuri de sisteme multimedia, dintre care unul echipat cu o funcţie de telemetrie.