Luca de Meo, unul dintre cei mai mediatizați directori de marketing din industria auto europeană, a fost schimbat din funcție de boardul Volkswagen, după ce în urmă cu 3 ani acesta fusese subiectul unuia dintre cele mai importante transferuri, de la Fiat Group la Volkswagen Group.
Luca de Meo s-a remarcat prin lansarea modelului Fiat 500, fiind considerat artizanul succesului de piață al acestui model. El a fost pe rând șef al marketingului la Lancia, vicepreședinte Lancia, apoi președinte al Consiliului de Administrație Fiat, CEO al brandului Abarth, CEO al mărcii Alfa Romeo, și șeful marketingului global al grupului Fiat. La începutul anului 2009, Luca de Meo a semnat un contract cu Volkswagen Group, probabil susținut de prietenul său Walter de Silva, cu care lucrase cândva pentru Alfa Romeo. Poziția pe care a primit-o a fost una la fel de înaltă, head of global marketing pentru marca Volkswagen. Ulterior, în 2010, el a fost preluat marketingul pentru întreg grupul Volkswagen. Printre cele mai importante proiecte pe care le-a condus se numără noul VW Beetle (The 21-st Century Beetle) și concurentul direct al Fiat 500, VW up!.
Luna aceasta, în cadrul unor schimbări de anvergură în grup, Volkswagen a anunțat că Luca de Meo părăsește această poziție, fiind înlocuit de Jurgen Stackman, care a condus vânzările și marketingul timp de 2 ani la Skoda, după ce anterior lucrase pentru Ford. Noua funcție pe care a primit-o Luca de Meo este cea de membru al consiliului de administrație al Audi AG, cu responsabilități de vânzări și marketing.