autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: joi, iun. 7th, 2012

BMW lucrează la o cutie manuală cu 7 trepte

Cutiile automate au devenit net mai eficiente decât cele manuale. Cine anticipa dispariția cutiilor de viteze manuale mai are de așteptat. Porsche are în ofertă o unitate cu 7 trepte, BMW lucrează la o cutie manuală tot cu șapte trepte. Dacă sunteți fani BMW și iubiți cutiile manuale încă mai există speranță. Constructorul german se pare că lucrează la o unitate cu șapte rapoarte, lucru confirmat parțial de patentul de design înregistrat de constructorul german. O cutie manuală cu șapte rapoarte nu este o noutate, deja Porsche are în ofertă o unitate pentru 911.

BMW plănuiește o cutie manuală cu șapte sau mai multe rapoarte puțin altfel. Constructorul german consideră că pot apare minim două probleme în cazul unei astfel de unități. În primul rând vorbim despre gradul de ergonomie al grilei cutiei care va avea 4 porți doar pentru a acoperi rapoartele pentru mers înainte. Deja în prezent unele cutii manuale cu șase rapoarte au cursa ultimilor două trepte destul de departe de șofer. O altă problemă va fi reprezentată de pericolul de a selecta o treaptă greșită de viteză ce ar putea conduce la o turare excesivă a propulsorului.

BMW lucrează la o cutie manuală care să permită selectarea treptelor de viteză optime. Acest lucru, conform patentului înregistrat de BMW, va fi obținut prin introducerea în grila cutiei a unui lichid magnetorheologic sau electrorheologic. Un computer va analiza informațiile primite de la o serie de senzori și va stabili care sunt treptele care pot fi selectate în condiții de siguranță pentru propulsor și cutie. În teorie sistemul nu ar putea permite selectarea treptei a șasea la 20 km/h și nici retrogradarea în treapta a doua de la 110 km/h. Pentru a preveni acest lucru va fi generat un câmp magnetic sau indusă o tensiune electrică care va conduce la schimbarea vâscozității lichidului. Astfel va putea fi blocată selectarea unei trepte de viteză.

BMW are două soluții pentru implementarea acestei soluții. Prima vizează o cutie manuală clasică. Șoferul va schimba vitezele în mod obișnuit, doar că sistemul va bloca accesul la treptele care pot dăuna. A doua soluție presupune un sistem de schimbare a vitezelor – Shift by wire, fără pedală de ambreiaj. O cutie manuală fără pedală de ambreiaj. Când șoferul dorește să schimbe o treaptă, prima dată sistemul analizează dacă este o idee bună. Dacă treapta aleasă nu este aprobată de creierul electronic, grila va fi blocată. Dacă se aprinde beculețul verde atunci ambreiajul este decuplat, treapta dorită va fi selectată și apoi ambreiajul cuplat. Simplu. Toată această operațiune ar trebui să dureze mai puțin de o secundă. Treapta curentă de viteză urmând a fi afișată atât pe bord cât și iluminată pe grila schimbătorului.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>