Uzina de automobile de la Craiova produce din nou motoare, odată cu demararea producției motorului pe benzină 1.0 litri EcoBoost. La Craiova au mai fost fabricate motoare sub marca Daewoo, înainte de cumpărarea acestei uzine de Ford.
Fabrica de motoare este rezultatul unei investiţii de 180 milioane EUR efectuate de Ford. În total, Ford investeşte peste 675 milioane euro în uzina de automobile din România.
Primul motor construit este cel pe benzină de înaltă tehnologie EcoBoost 1.0 litri. Construit de asemenea şi la uzina Ford din Köln, Germania, motorul EcoBoost de 1.0 litri în trei cilindri, cu caracteristicile turbo şi injecţie directă, este cel mai mic motor pe benzină construit de Ford. În prezent, el este introdus în Europa la modelul Ford Focus (versiunile 100 CP şi 125 CP), fiind unanim apreciat pentru eficienţa consumului de combustibil, performanţă şi rafinament.
Noul motor va fi de asemenea disponibil pe B-MAX (100 CP şi 120 CP), C-MAX şi C-MAX.
„Astăzi este o zi importantă care marchează introducerea unui nou nivel de producţie avansată în această parte a Europei,” a declarat Dirk Heller, directorul Ford Europa pentru producţie şi operaţiuni grupuri motopropulsoare. „Cu produse de referinţă precum motorul EcoBoost 1.0 litri şi noul B-MAX, care va intra în producţie spre sfârşitul acestui an, Craiova este foarte importantă pentru viitorul succes al Ford în Europa.”
Jan Gijsen, preşedintele Ford România, a adăugat: “Craiova joacă un rol foarte important în reţeaua globală de producţie Ford. Investiţia noastră a transformat uzina de producţie motoare din Craiova într-una dintre cele mai competitive şi moderne fabrici din industria auto. ”
Uzina de motoare de la Craiova va funcţiona într-o singură tură, dar Ford intenţionează să introducă alte ture în viitor, pe măsură ce va creşte cererea din partea clienţilor.
„Sunt foarte mândru să anunţ inaugurarea oficială a producţiei de motoare la noua noastră fabrică din Craiova”, a spus Ian Pearson, şeful Secţiei de Producţie Motoare, Ford România. „Această fabrică va furniza o capacitate de producţie avansată şi sustenabilă.”
„De exemplu”, a spus Pearson, „noile tehnologii avansate de producţie reduc volumul lichidului de răcire necesar la prelucrarea pieselor de aluminiu ale motorului la doar patru sau cinci mililitri pe componentă, de la un nivel obişnuit de până la doi litri.”
Noul B-MAX, care va intră în producţie de serie la fabrica din Craiova anul acesta, va fi disponibil în ambele versiuni 100 CP şi 120 CP ale motorului EcoBoost de 1 litru. Echipat cu sistemul Ford Auto-Start-Stop standard, motorul 120 CP EcoBoost are emisii de CO2 de 114g/km şi un consum de combustibil de 4,9l/100km (57,6mpg).
Modelul Focus echipat cu motoarele EcoBoost 100 CP şi 125 CP oferă un consum record de combustibil de 4,8l/100km (58,9mpg) şi emisii CO2 de 109g/km , respectiv 5.0l/100km (56,5mpg) şi emisii de CO2 de 114g/km.
Motoare EcoBoost
Odată cu lansarea producției de motoare la Craiova, Ford Europe a anunțat că
intenţionează să tripleze producţia de autovehicule echipate cu motoare EcoBoost pe benzină, puternice şi eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, de la 141.000 anul trecut la aproximativ 480.000 în 2015. Peste 300.000 de unităţi din producţia anuală proiectată vor fi autovehicule echipate cu noul motor EcoBoost de 1,0 litri.
Între 2012-2015 Ford intenţionează să producă pentru continentul european 800.000 de motoare avansate EcoBoost de 1,0 litri în România şi la Köln, Germania. În acest interval, vor fi fabricate 1,3 milioane de motoare EcoBoost de toate capacităţile cilindrice pentru maşinile din Europa.
Extinderea producţiei este însoţită de o creştere a disponibilităţii motoarelor EcoBoost în linia de modele din gama europeană Ford. Numărul modelelor Ford disponibile cu motoarele EcoBoost se va dubla de la 5 la 10 până în 2015 când motoarele EcoBoost vor propulsa peste jumătate din totalul maşinilor cu motor pe benzină produse de Ford în Europa.
“Planurile noastre pentru EcoBoost sunt agresive, dar credem că odată ce oamenii experimentează această familie de motoare, vor înţelege de ce”, a afirmat Sherif Marakby, director Divizia Grupuri Motopropulsoare, Ford Europa, faptul că “suntem în linia întâi a inovării, iar motorul de 1,0 litri nu poate fi egalat în ceea ce priveşte echilibrul între eficienţă, putere şi rafinament.”
Familia globală high-tech de motoare EcoBoost de la Ford profită de avantajele turbocompresorului, ale injecţiei directe de combustibil şi ale supapei cu distribuţie variabilă atât la admisie, cât şi la evacuare pentru a oferi puterea unui motor mai mare cu eficienţa consumului de combustibil speficifice unei unităţi mai mici.
EcoBoost a fost introdus în Europa la sfârşitul anului 2010 cu o capacitate cilindrică de 1,6 litri pentru C-MAX, precum şi capacităţi cilindrice de 1,6 litri şi 2 litri pentru S-MAX, Galaxy şi Mondeo. În 2011, gama europeană a fost extinsă pentru a include modelul Focus cu motor EcoBoost.
În acest an, noul motor EcoBoost de 1,0 litri, în trei cilindri, a fost introdus pe modelul Focus, fiind foarte apreciat de mass-media ca cel mai bun în clasa sa pentru eficienţa consumului de combustibil, alături de performanţa şi rafinamentul surprinzătoare. În cursul acestui an, noul motor va fi disponibil pentru C-MAX şi noul B-MAX, urmând ca, în viitor să echipeze mai multe modele Ford.
Se preconizează că popularitatea şi extinderea gamei EcoBoost vor duce la o creştere a producţiei acestor motoare la 330.000 anul viitor, reprezentând 44 din totalul motoarelor pe benzină produse de Ford Europa, crescând la 57 în 2015.
De asemenea, Ford Europa plănuieşte să producă alte 800.000 de motoare EcoBoost pentru pieţele din afara Europei în cursul anului 2015, în urcare de la 90.000 în 2011. În prezent, doar pe şoselele din America de Nord sunt peste 180.000 de autovehicule cu motoare EcoBoost.
“Fie că este vorba de varianta de 1,0 litri cu 125 CP de la Focus sau de varianta de înaltă performanţă de 2,0 litri cu 250 CP de la viitorul Focus ST, EcoBoost oferă o combinaţie între eficienţa consumului de combustibil şi performanţă care ar fi părut imposibilă la un motor pe benzină acum câţiva ani”, a declarat Barb Samardzich, vicepreşedinte Dezvoltare Produse, Ford Europa. “Oferă întreaga performanţă, rafinamentul şi cuplul pe care clienţii le doresc împreună cu consumul de combustibil al motoarelor mici.”
Pe lângă dublarea potenţialului capacităţii totale de producţie a motorului de 1,0 litri pentru Europa, unitatea de producţie Ford de la Craiova va produce în curând şi noul model B-MAX, ce va fi pus în vânzare în cursul acestui an.
“Prezentul aduce un nivel al producţiei de tehnologie înaltă care nu a mai fost văzut până acum în această parte a Europei”, a afirmat Dirk Heller, director Producţie şi Operaţiuni Grupuri Motopropulsoare , Ford Europa. “Cu produse esenţiale precum motorul EcoBoost de 1,0 litri şi noul B-MAX produse aici, Craiova este foarte importantă pentru succesul viitor al companiei Ford în Europa.”
Producţia motoarelor EcoBoost de 1,0 litri a început la fabrica de motoare Ford de la Köln în noiembrie 2011. Varianta de 1,6 litri este produsă la Bridgend, în Ţara Galilor, în timp ce motoarele EcoBoost de 2,0 litri sunt fabricate în Valencia, Spania.