Rechemările din acest an, generate de probleme la sistemul de frânare la mașinile Hyundai, au generat demisii la vârful companiei. Trei executivi de top din ierarhia Hyundai, printre care se numără și directorul de Cercetare și Dezvoltare, Kwon Moon-sik, au demisionat astăzi, ca răspuns la problemele de calitate cu care brandul coreean s-a confruntat în ultima perioadă.
Plecarea celor trei directori vine în contextul rechemării în service a peste 2 milioane și jumătate de mașini comercializate pe piețele din întreaga lume. În luna aprilie, aproximativ 1,9 milioane de unități Accent, Tucson, Elantra, Santa Fe, Veracruz și Sonata din Statele Unite au fost rechemate pentru probleme la sistemul de frânare, iar alte 660.000 de exemplare Azera și Genesis din Coreea de Sud au trecut printr-o acțiune oficială similară, trei luni mai târziu. Calitatea produselor Hyundai a fost dezbătută pe larg în țara natală, acolo unde modelele Santa Fe și Elantra, coloana vertebrală a producătorului coreean, au fost aspru criticate pentru infiltrații de apă și desprinderea unor elemente de finisare interioară.
Anul trecut, Hyundai a suferit o puternică lovitură de imagine odată cu coborârea abruptă din topul anual de fiabilitate J.D. Power, constructorul coreean clasându-se abia pe poziția 18, față de locul 11, ocupat cu un an înainte.
Kwon Moon-sik se afla la conducerea departamentului R&D Hyundai din 2012, preluând postul pe care l-a abandonat astăzi cu puțin timp înainte de izbucnirea scandalului în care grupul coreean a recunoscut inexactitatea cifrelor oficiale de consum anunțate pentru mai bine de 1 milion de mașini livrate clienților din America de Nord. Ceilalți doi directori obligați să demisioneze coordonau activități de inginerie și implementare de tehnologii electronice.
Fără a anunța un înlocuitor pentru Kwon, șeful Hyundai, Chung Moon-koo, fiul fondatorului companiei, Chung Ju-yung, promite rezolvarea rapidă a problemelor de calitate și revenirea pe poziții fruntașe în topurile de fiabilitate internaționale. Chiar dacă întreaga responsabilitate pentru declinul calitativ al mașinilor produse sub sigla Hyundai este atribuită, în mod oficial, exclusiv celor trei directori demisionari, revenierea acestora în cadrul grupului în viitorul apropiat nu este exclusă, Chung fiind renumit pentru ”grațierea” mai multor executivi demiși de-a lungul timpului.