Citroen prezintă la Geneva noul C1, propria interpretare a rețetei triadei franco-nipone din care mai fac parte Peugeot 108 și noua Toyota Aygo, ambele gata de lansare la același Salon elvețian. Vor fi disponibile versiuni cu trei sau cinci uși și un cabrio inedit.
Din punct de vedere tehnic, C1 este identic cu noul Peugeot 108, singurele diferențe fiind la nivel estetic, acolo unde cel mai mic Citroen își întâmpină clientela cu stopuri noi și o parte frontală controversată, dominată de blocuri optice supradimensionate, divizate în două secțiuni distincte, întrepătrunse. Montanții A, vopsiți în negru, sunt și ei unici, ideea fiind preluată de la fratele cu iz premium, DS3, sursa de inspirație folosită și pentru luminile diurne cu LED-uri care imită forma unui bumerang.
Noul Citroen C1 este sensibil mai mare decât predecesorul său și are o lungime de 3,46 m, respectiv o lățime de 1,62 m. Greutatea totală atinge pragul de 840 kg, valoare decentă pentru segmentul din care face parte.
Paleta de motorizări se rezumă la două unități în trei cilindri pe benzină. Ambele sunt aspirate și diferă doar din punct de vedere al cilindreei și puterii maxime de care dispun: 1.0 litri de 68 CP și 1.2 litri de 82 CP. Cel mai mic motor emite doar 88 g CO2/km.
Ca și noul 108, Citroen C1 va fi repoziționat ca un model cu pretenții premium, tendință ce se reflectă în lista generoasă de echipamente opționale disponibile la debut. Pe lângă plafonul Airscape, clienții pot alege vopsea în două nuanțe contrastante și diverse autocolante pentru caroserie, sistem de acces fără cheie, climatizare automată sau cameră pentru marșarier. Consola centrală este dominată de un touchscreen de 7 inci care, grație funcției Mirror Screen, preia aplicații diverse din telefoanele mobile cu care se conectează, inclusiv sistemul de navigație sau melodiile stocate în smartphone.
Debutul comercial va avea loc în a doua parte a anului în curs.