Chevrolet România a anunţat preţurile de listă pentru noul Spark facelift, model lansat în toamna anului trecut la Paris. Cea mai ieftină versiune, 1.0 LS, pleacă de la 8.736 de euro, în timp ce modelul de vârf, 1.2 LTZ, costă 11.631 de euro cu toate taxele incluse.
Anul trecut, Spark s-a clasat pe locul trei în topul vânzărilor de maşini din clasa mini. Chevrolet a livrat 200 de unităţi pe piaţa din România, ceea ce se traduce printr-o cotă de 9,8 din segment.
Dotări
Preţul de bază a crescut cu 500 de euro, însă diferenţa este perfect justificată de includerea aerului condiţionat pe lista echipamentelor de serie, alături de scaunul şoferului reglabil pe înălţime, barele de protecţie în culoarea caroseriei, ABS, pre-echiparea radio cu două difuzoare şi o baterie completă de şase airbaguri (frontale, laterale şi cortină).
Spark LS+ aduce geamuri electrice faţă, închidere centralizată, radio CD cu suport mp3, patru boxe şi conexiune USB, iar varianta LT plusează cu telecomandă pentru închiderea centralizată, faruri de ceaţă, volan reglabil pe înălţime şi jante din aliaj de 14 inci.
Nivelul de echipare LT+ dispune de computer de bord, geamuri electrice spate, oglinzi electrice cu încălzire, iar versiunea de vârf, LTZ, de senzori de parcare spate, volan îmbrăcat în piele cu comenzi audio, bară de protecţie cu design sport şi şase difuzoare.
Capacitatea portbagajului poate fi extinsă de la 170 litri, cu bancheta spate in pozitie normala, la 568 litri, cu spătarul complet rabatat. Fracţionarea asimetrică, în format 60:40 al banchetei este standard.
Confirmând caracterul său tineresc, Spark facelift este disponibil într-o nouă gamă de zece culori vibrante. Trei dintre acestea sunt nemetalizate şi sunt oferite gratuit (Honey Mellow Yellow, Summit White, Super Red). Cele şapte nuanţe metalizate costă 345 de euro: Carbon Flash, Ice Teal, Cocktail Green, Pearl Pink, Ice Silver, Bluebell Blue Metallic şi Urban Titanium Grey.
Noutăţi
Faceliftul aduce o serie de modificări estetice discrete, dar de efect. Fanii Chevrolet vor putea observa cu uşurinţă noua grilă cromată, uşor redimensionată, proiectoarele încadrate de ornamente metalice şi paraşocurile cu look sportiv. Stopurile sunt poziţionate mai sus, iar blocurile optice frontale redesenate au primit lupe noi, cu aspect tridimensional.
Interiorul a fost şi el uşor revizuit. Finisarea a progresat vizibil, instrumentele de bord beneficiază de iluminare pe timp de zi, iar consola centrală include acum un spaţiu suplimentar de depozitare şi comenzi simplificate pentru sistemul audio. În plus, sunt disponibile noi combinaţii de culori şi tapiţerie.
Gama de motorizări rămâne neschimbată. Spark este oferit, în continuare, alături de cele doua unităţi pe benzină, de 1 şi 1,2 litri. ambele cuplate la o cutie de viteze manuală cu cinci trepte. Acestea dezvoltă 68, respectiv 81 CP şi se pot lăuda cu cifre de consum onorabile şi emisii reduse de dioxid de carbon: 5,1 l/100 km în regim mixt şi 119 g CO2/km.