Andreas Mikkelsen, campionul din Intercontinental Rally Challenge, a câștigat Raliul Sibiului, urmat de Flodin Patrick și Francois Delecour. Mikkelsen a început ziua a doua din Raliul Sibiului cu un avans de peste două minute și jumătate față de următorul clasat. Rezultatele provizorii arată un ecart-record în IRC: Flodin +5:33.8, Delecour +11:56.9, Pushkar +13:57.2, Keleti +14:45.6.
Raliul Sibiului s-a dovedit din nou a fi cel mai puternic din CNR, dar și o provocare extrem de dură pentru piloții experimentați din IRC. Toți piloții au recunoscut acest lucru, majoritatea fiind încântați de provocările impuse de acest raliu. Ziua a doua a fost cel puțin la fel de dificilă pentru concurenți, numărul abandonurilor fiind semnificativ. Două treceri pe Gâtu Berbecului și două Șanta Max, au complicat lucrurile pentru toată lumea, una dintre probe fiind anulată din cauza unui incendiu în pădure. Cei mai inteligenți au evitat să forțeze, scopul principal fiind terminarea probelor și conservarea rezultatelor de până atunci. Numeroasele pene au făcut și mai dificilă ziua a doua, la startul ultimei probe, SuperSpeciala din “groapă” fiind prezente doar 26 de echipaje.
Festivitatea de premiere a adus din nou sibienii și ceilalți fani, veniți special la Sibiu pentru Raliu, în Piața Mică, toată lumea aclamând fiecare echipaj, la trecerea pe podium.
Clasamentul la finalul competiției
Pos. | No. | ![]() ![]() |
Driver / Co-driver Vehicle |
Pos. | SS time Penalty |
Total time | Diff.Leader Diff.Prev. |
1 | 1![]() |
![]() 1 |
Mikkelsen A. / Floene Ola Škoda Fabia S2000 |
2 1 |
02:15:28.0 | 02:15:28.0 | 00:00:00.0 00:00:00.0 |
2 | 4![]() |
![]() 2 |
Flodin Patrik / Bergsten Göran Ford Fiesta S2000 |
2 2 |
02:21:01.8 | 02:21:01.8 | 00:05:33.8 00:05:33.8 |
3 | 5![]() |
![]() 3 |
Delecour F. / Savignoni D. Peugeot 207 S2000 |
2 3 |
02:27:24.9 | 02:27:24.9 | 00:11:56.9 00:06:23.1 |
4 | 15![]() |
![]() 4 |
Pushkar Vitaliy / Mishyn Ivan Mitsubishi Lancer Evo X |
3 1 |
02:29:25.2 | 02:29:25.2 | 00:13:57.2 00:02:00.3 |
5 | 17![]() |
![]() 5 |
Keleti Edwin / Csomortani B. Mitsubishi Lancer Evo X |
3 2 |
02:30:13.6 | 02:30:13.6 | 00:14:45.6 00:00:48.4 |
6 | 23![]() |
![]() 6 |
Consani Robert / Beynet Cédric Renault Clio R3 |
5 1 |
02:32:54.7 | 02:32:54.7 | 00:17:26.7 00:02:41.1 |
7 | 10![]() |
![]() 7 |
Porcisteanu V. / Dobre Daniel Mitsubishi Lancer Evo X R4 |
2 4 |
02:33:32.6 | 02:33:32.6 | 00:18:04.6 00:00:37.9 |
8 | 21![]() |
![]() 8 |
Hunt Harry / Durant Robbie Citroën DS3 R3T |
5 2 |
02:33:54.6 00:00:20.0 |
02:34:14.6 | 00:18:46.6 00:00:42.0 |
9 | 27![]() |
![]() 9 |
Cosma Vlad / Dorca Florin Citroën C2 R2 Max |
6 1 |
02:36:22.3 | 02:36:22.3 | 00:20:54.3 00:02:07.7 |
10 | 18![]() |
![]() 10 |
Zupanc Asja / Trcek Spela Mitsubishi Lancer Evo IX |
3 3 |
02:36:42.0 | 02:36:42.0 | 00:21:14.0 00:00:19.7 |
11 | 12![]() |
![]() 11 |
Marisca Bogdan / Itu Sebastian Mitsubishi Lancer Evo IX |
3 4 |
02:37:11.3 | 02:37:11.3 | 00:21:43.3 00:00:29.3 |
12 | 25![]() |
![]() 12 |
Filip Alexandru / Iancu Bogdan Renault Clio R3 |
5 3 |
02:40:07.1 | 02:40:07.1 | 00:24:39.1 00:02:55.8 |
13 | 45![]() |
![]() 13 |
Barbu Bogdan / Vraja Doru Dacia Logan |
9 1 |
02:45:36.1 | 02:45:36.1 | 00:30:08.1 00:05:29.0 |
14 | 48![]() |
![]() 14 |
Badiu Raul / Itu S. Dacia Logan |
9 2 |
02:46:51.7 | 02:46:51.7 | 00:31:23.7 00:01:15.6 |
15 | 50![]() |
![]() 15 |
Tincescu Florin / Nicolaescu I. Dacia Logan |
9 3 |
02:48:46.6 | 02:48:46.6 | 00:33:18.6 00:01:54.9 |
16 | 53![]() |
![]() 16 |
Radu Arhire M. / Fus P. Dacia Logan |
9 4 |
02:49:00.5 | 02:49:00.5 | 00:33:32.5 00:00:13.9 |
17 | 40![]() |
![]() 17 |
Klein Marius / Limbach Jörn Mitsubishi Lancer Evo VIII |
3 5 |
02:49:05.8 | 02:49:05.8 | 00:33:37.8 00:00:05.3 |
18 | 44![]() |
![]() 18 |
Tomita Serban / Simon Alexandru Honda Civic Type R |
5 4 |
02:49:53.0 | 02:49:53.0 | 00:34:25.0 00:00:47.2 |
19 | 24![]() |
![]() 19 |
Catania Davide / Salis Fabio Citroën DS3 R3T |
5 5 |
02:50:48.9 00:01:00.0 |
02:51:48.9 | 00:36:20.9 00:01:55.9 |
20 | 39![]() |
![]() 20 |
Csaba Ferencz / Csaba Pap Mitsubishi Lancer Evo IX |
3 6 |
02:55:05.1 | 02:55:05.1 | 00:39:37.1 00:03:16.2 |
21 | 56![]() |
![]() 21 |
Usurelu Bogdan / Esnault Marc Dacia Logan |
9 5 |
02:56:54.6 | 02:56:54.6 | 00:41:26.6 00:01:49.5 |
22 | 54![]() |
![]() 22 |
Vrabie Bogdan / Badea Rares Dacia Logan |
9 6 |
03:00:57.5 | 03:00:57.5 | 00:45:29.5 00:04:02.9 |
23 | 47![]() |
![]() 23 |
Ivan Viorel / Gogoasa Marius Dacia Logan |
9 7 |
03:02:04.7 | 03:02:04.7 | 00:46:36.7 00:01:07.2 |
24 | 55![]() |
![]() 24 |
Toader Cristian / Badea Gheorghe Seat Ibiza TDI |
5 6 |
03:26:41.5 00:00:10.0 |
03:26:51.5 | 01:11:23.5 00:24:46.8 |
Prima zi a Raliului Sibiului, etapă inclusă în premieră în Intercontinental Rally Challenge, a fost una dramatică și plină de acțiune. Mikkelsen, campionul IRC în 2011, a fost cel mai rapid pe toate cele șapte probe speciale programate vineri. Pilotul SKODA UK are un avans de 2m:44,1 secunde față de următorul clasat după o zi în care mulți dintre rivalii săi au avut probleme. Mathieu Arzeno, Francois Delecour, Patrik Flodin și Sepp Wiegand au fost doar câțiva dintre piloții care au abandonat sau au pierdut timp pe probele speciale.
Arzeno a fost nevoit să abandoneze pe specială a două după ce suspensia dreaptă față a mașinii sale Peugeot 207 Super 2000 a cedat. Tânăr pilot francez speră să ia startul din nou în ziua a două, dar în urmă analizei din parcul de service echipă a decis să renunțe. Flodin se află la doar patru secunde în spatele liderului, la începutul specialei a două, dar a pierdut timp după ce o jantă de la Ford Fiesta S2000 a cedat, ceea ce a făcut că suedezul să piardă foarte mult timp. Sepp Wiegand a pierdut un minut, pe aceeași probă, din cauza unei pene la roată stânga spate, în timp ce Francois Delecour, pe un Peugeot 207 S2000, a pierdut timp pe specială a patra din cauza prafului. Organizatorii au decis că pentru cele două speciale de noapte să mărească intervalul de start dintre concurenți de la două la patru minute pentru a preîntâmpina problemele cauzate de praf.
”Nu am făcut nicio greșeală și am încercat să evităm bolovănii. Știam că această este cea mai bună tactică încă de dinaintea startului”, a spus Mikkelsen, liderul din IRC. ”Sunt foarte atent pe viraje și încerc să menajez mașină. A fost dificil să merg așa de la început pentru că știam că toți ceilalți vor merge tare, dar o data ce ne-am distanțat a fost mai ușor. Dacă nu se mai întâmplă nimic sâmbătă, cred că avem un avans suficient de mare pentru a câștiga, dar să nu uităm că nu poți câștiga dacă nu termini raliul”.
Sepp Wiegand este pe doi la general și pilotul SKODA Auto Deutschland și-a propus să termine pe podium. Germanul are un avantaj de doar 24,7 secunde față de Francois Delcour, ceea ce cu siguranță va duce la o luptă extrem de disputată pentru un loc pe podium între cei doi. Gergo Szabo a fost pe doi la un moment dat, cu noua mașină Skoda Fabia S2000, dar a pierdut timp din cauza unor pene de cauciuc și trebuie să se mulțumească doar cu locul 4.
După prima zi, pe poziția a cincea la general se află Vali Porcisteanu, campionul național din 2011 fiind și lider în IRC Production Cup. Pilotul român a făcut senzație când a reușit să termine super specială de pe circuitul de rally cross în același timp cu Mikkelsen.
Încercarea austriacului Andreas Aigner de a obține cea de-a treia victorie consecutivă în IRC Production Cup s-a terminat pe specială a două când a rupt o roată la mașină sa Subaru Impreza R4 ȘTI. În IRC 2WD Cup, Harry Hunt a reușit să treacă de Robert Consani și a încheiat ziua pe locul 10 la general. În competiția internă, Gergo Szabo este lider, urmat de Valentin Porcisteanu și Marco Tempestini. În competiția dedicată automobilelor cu două roți motrice Vlad Cosma, pe Citroen C2 R2 Max, este lider, el fiind urmat de Sebastian Barbu pe Citroen DS3 R3. Sâmbătă, în ultima zi a raliului, piloții mai au de parcurs încă cinci probe speciale cu o lungime de 100 kilometri. Programul începe la oră 11:12 cu Gâtu Berbecului, cea mai lungă specială a raliului, iar sosirea și festivitatea de premiere este programată la oră 19:00 în Piață Mică din Sibiu.
Clasament după prima zi:
Pos. | No. | ![]() ![]() |
Driver / Co-driver Vehicle |
Pos. | SS time Penalty |
Total time | Diff.Leader Diff.Prev. |
1 | 1![]() |
![]() 1 |
Mikkelsen A. / Floene Ola Škoda Fabia S2000 |
2 1 |
01:06:07.1 | 01:06:07.1 | 00:00:00.0 00:00:00.0 |
2 | 2![]() |
![]() 2 |
Wiegand Sepp / Gottschalk Timo Škoda Fabia S2000 |
2 2 |
01:08:51.2 | 01:08:51.2 | 00:02:44.1 00:02:44.1 |
3 | 5![]() |
![]() 3 |
Delecour F. / Savignoni D. Peugeot 207 S2000 |
2 3 |
01:09:15.9 | 01:09:15.9 | 00:03:08.8 00:00:24.7 |
4 | 9![]() |
![]() 4 |
Szabó Gergély / Borbely Karoly Škoda Fabia S2000 |
2 4 |
01:10:24.8 | 01:10:24.8 | 00:04:17.7 00:01:08.9 |
5 | 10![]() |
![]() 5 |
Porcisteanu V. / Dobre Daniel Mitsubishi Lancer Evo X R4 |
2 5 |
01:10:55.7 | 01:10:55.7 | 00:04:48.6 00:00:30.9 |
6 | 4![]() |
![]() 6 |
Flodin Patrik / Bergsten Göran Ford Fiesta S2000 |
2 6 |
01:11:40.3 | 01:11:40.3 | 00:05:33.2 00:00:44.6 |
7 | 15![]() |
![]() 7 |
Pushkar Vitaliy / Mishyn Ivan Mitsubishi Lancer Evo X |
3 1 |
01:12:22.4 | 01:12:22.4 | 00:06:15.3 00:00:42.1 |
8 | 6![]() |
![]() 8 |
Tempestini M. / Pulpea Dorin Škoda Fabia S2000 |
2 7 |
01:12:43.7 | 01:12:43.7 | 00:06:36.6 00:00:21.3 |
9 | 17![]() |
![]() 10 |
Keleti Edwin / Csomortani B. Mitsubishi Lancer Evo X |
3 2 |
01:12:51.2 | 01:12:51.2 | 00:06:44.1 00:00:07.5 |
10 | 21![]() |
![]() 12 |
Hunt Harry / Durant Robbie Citroën DS3 R3T |
5 1 |
01:13:57.6 | 01:13:57.6 | 00:07:50.5 00:01:06.4 |
11 | 23![]() |
![]() 11 |
Consani Robert / Beynet Cédric Renault Clio R3 |
5 2 |
01:14:49.7 | 01:14:49.7 | 00:08:42.6 00:00:52.1 |
12 | 27![]() |
![]() 14 |
Cosma Vlad / Dorca Florin Citroën C2 R2 Max |
6 1 |
01:16:16.9 | 01:16:16.9 | 00:10:09.8 00:01:27.2 |
13 | 29![]() |
![]() 16 |
Barbu Sebastian / Banca Marc Citroën DS3 R3T |
5 3 |
01:16:47.6 | 01:16:47.6 | 00:10:40.5 00:00:30.7 |
14 | 38![]() |
![]() 18 |
Badina Eugen / Badina Aurelian Subaru Impreza Sti R4 |
2 8 |
01:17:28.7 | 01:17:28.7 | 00:11:21.6 00:00:41.1 |
15 | 25![]() |
![]() 17 |
Filip Alexandru / Iancu Bogdan Renault Clio R3 |
5 4 |
01:17:39.9 | 01:17:39.9 | 00:11:32.8 00:00:11.2 |
16 | 18![]() |
![]() 15 |
Zupanc Asja / Trcek Spela Mitsubishi Lancer Evo IX |
3 3 |
01:17:48.8 | 01:17:48.8 | 00:11:41.7 00:00:08.9 |
17 | 19![]() |
![]() 23 |
Preda Romulus / Baciucu C. Mitsubishi Lancer Evo IX |
3 4 |
01:19:33.6 | 01:19:33.6 | 00:13:26.5 00:01:44.8 |
18 | 45![]() |
![]() 20 |
Barbu Bogdan / Vraja Doru Dacia Logan |
9 1 |
01:19:37.9 | 01:19:37.9 | 00:13:30.8 00:00:04.3 |
19 | 44![]() |
![]() 19 |
Tomita Serban / Simon Alexandru Honda Civic Type R |
5 5 |
01:19:40.6 | 01:19:40.6 | 00:13:33.5 00:00:02.7 |
20 | 12![]() |
![]() 9 |
Marisca Bogdan / Itu Sebastian Mitsubishi Lancer Evo IX |
3 5 |
01:19:51.1 | 01:19:51.1 | 00:13:44.0 00:00:10.5 |
21 | 48![]() |
![]() 24 |
Badiu Raul / Itu S. Dacia Logan |
9 2 |
01:20:00.1 | 01:20:00.1 | 00:13:53.0 00:00:09.0 |
22 | 8![]() |
![]() 26 |
Burri Michaël / Rey Stéphane Peugeot 207 S2000 |
2 9 |
01:20:23.1 00:00:10.0 |
01:20:33.1 | 00:14:26.0 00:00:33.0 |
23 | 42![]() |
![]() 21 |
Enache Cristian / Moraru Radu Renault Clio Sport |
5 6 |
01:21:06.1 | 01:21:06.1 | 00:14:59.0 00:00:33.0 |
24 | 40![]() |
![]() 22 |
Klein Marius / Limbach Jörn Mitsubishi Lancer Evo VIII |
3 6 |
01:21:14.7 | 01:21:14.7 | 00:15:07.6 00:00:08.6 |
25 | 50![]() |
![]() 29 |
Tincescu Florin / Nicolaescu I. Dacia Logan |
9 3 |
01:21:54.6 | 01:21:54.6 | 00:15:47.5 00:00:39.9 |
26 | 53![]() |
![]() 28 |
Radu Arhire M. / Fus P. Dacia Logan |
9 4 |
01:22:05.0 | 01:22:05.0 | 00:15:57.9 00:00:10.4 |
27 | 39![]() |
![]() 25 |
Csaba Ferencz / Csaba Pap Mitsubishi Lancer Evo IX |
3 7 |
01:22:37.1 | 01:22:37.1 | 00:16:30.0 00:00:32.1 |
28 | 24![]() |
![]() 27 |
Catania Davide / Salis Fabio Citroën DS3 R3T |
5 7 |
01:23:37.1 | 01:23:37.1 | 00:17:30.0 00:01:00.0 |
29 | 51![]() |