Vânzările de mașini noi din Europa au crescut cu 5%, în octombrie – Dacia, din nou pe plus

0
307

Piața auto din Europa revine pe plus după mai bine de doi ani marcați de un declin accentuat al vânzărilor, înmatriculările de mașini noi apreciindu-se cu 5 în octombrie la nivelul celor 27 de state membre UE.

În total, europenii au achiziționat peste 1.04 milioane de automobile luna trecută, comparativ cu cele 999.266 unități livrate cu un an în urmă. Este a doua creștere lunară consecutivă înregistrată în 2013, după ce în septembrie, vânzările din Europa au urcat cu 6. De la începutul anului, în Europa au fost comercializate 10,4 milioane de mașini noi.

Chiar și în condițiile revenirii surprinzătoare din ultima perioadă, piața europeană se îndreaptă spre un nou record anual negativ. Estimat la 3, acest minus va marca al șaselea an consecutiv de scădere.

Cele mai mari cinci piețe din zona euro au avut și ele parte de o perioadă fructoasă, raportând creșteri cuprinse între 2 (Germania) și 3, respectiv 4, în Franța și Marea Britanie. Pentru Spania, octombrie a fost, de asemenea, o lună de bun augur, înmatriculările de automobile noi depășindu-le cu 34 pe cele din perioada similară a anului trecut. Catalizatorul succesului a fost noul program guvernamental de stimulare a înnoirii parcului auto, în esență, varianta locală a celebrului Program Rabla autohton. Alte state membre UE care se pot lăuda cu creșteri ale vânzărilor sunt Slovacia (+37,6), Slovenia (+23,1), Olanda (+37,4), Portugalia (+22,8), Estonia (+21,5) și Ungaria (+26,7).

Dacia este, în continuare, pe val, numărul de mașini produse la Mioveni, vândute pe Bătrânul Continent, apreciindu-se cu 16 în octombrie, grație cererii tot mai ridicate pentru noile Sandero și Logan. Renault s-a bucurat de o creștere similară, de 13, cheia succesului fiind noul Clio IV. Kia și Chevrolet au încheiat luna octombrie cu un plus de 7, respectiv 3, în timp ce Opel a livrat cu 6 mai multe unități. Livrările Toyota s-au apreciat cu 17, iar cele Nissan cu 5. Brandurile reunite sub umbrela Grupului VW sunt și ele pe plus: Volkswagen 1, Skoda 24 și Seat 15.

Singurele mărci care au raportat o cotă de piață mai mică sunt Fiat (-7) și Peugeot/Citroen (-1).

În segmentul premium, creșterile de luna trecută nu au fost la fel de spectaculoase. Mercedes-Benz a raportat un plus de 9, în timp ce BMW a rămas la nivelul de vânzări din 2012, iar Audi a înregistrat o scădere de 1. BMW speră să revină pe un trend ascendent, odată cu debutul noii generații a SAV-ului X5, disponibil de luna aceasta.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.