Alfa Romeo se reinventează cu opt modele noi și investiții de 5 miliarde de euro

0
284

Alfa Romeo a anunțat un plan ambițios de relansare ce prevede investiții de cinci miliarde de euro în următorii patru ani. Gama constructorului italian va fi împrospătată și extinsă cu opt modele complet noi, a anunțat Sergio Marchionne, șeful firmei-mamă, grupul italiano-american Fiat Chrysler Automobiles.

Alfa Romeo a pregătit pentru noile modele o arhitectură modulară. Denumită Giorgio, noua platformă va fi suficient de flexibilă pentru a acomoda mașini din clase diverse, de la hatchback-uri compacte și SUV-uri, la sedanuri de clasă medie și chiar mare. Marchionne a stabilit pentru următorea perioadă o țintă de vânzări aproape neverosimilă. Dacă noul plan va da roade, Alfa Romeo va ajunge să livreze circa 400.000 de mașini în 2018, față de cele numai 74.000 unități comercializate anul trecut.

Primul exponent al noii strategii Alfa Romeo va fi Giulia, un sedan de clasă medie care va înlocui începând de anul viitor defunctul 159, ieșit din producție în 2011. Noul model va fi pozitionat ca un rival direct pentru BMW Seria 3 și recent lansatul Mercedes C-Class.

Alfa Romeo își pune, însă, toate speranțele în Kamal, primul SUV din istoria companiei. Cu dimensiuni tipice clasei medii, acesta va oferi o alternativă emoțională, cu spirit latin, la clasica tripletă germană compusă din BMW X3, Audi Q5 și următoarea generație Mercedes GLK. Noul model nu va fi singurul SUV din gama Alfa, italienii având în plan și un crossover de lux full-size, bazat pe viitorul Maserati Levante și dedicat pieței americane.

Cel mai mic model din gamă, Mito, va fi abandonat, fără a mai beneficia de un urmaș direct. Totuși, Giulietta nu va fi abandonată. Marea noutate va fi apariția unui sedan cu iz de coupe, inspirat de succesul și conceptul lui Mercedes CLA.

La vârful noii palete Alfa Romeo se va situa urmașul spiritual al lui 169, un sedan de clasă mare creat pornind de la arhitectura cu tracțiune spate a noului Maserati Ghibli. Nava amiral ar putea avea un preț de cel puțin 50.000 euro, urmând să concureze cu BMW Seria 5 și Audi A6, în eșalonul superior al clasei mari.

În prezent, gama restrânsă Alfa Romeo este compusă din numai trei modele distincte, MiTo, Giulietta si 4C, propuse la prețuri cuprinse între 12.500 și 50.000 euro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.