Home Analize Dacia Logan, vânzări mai mari cu 17% în luna iulie, datorită Programului...

Dacia Logan, vânzări mai mari cu 17% în luna iulie, datorită Programului Rabla

1
409

Dacia Logan a fost cel mai important beneficiar al Programului Rabla până acum, potrivit datelor statistice ale MAI și analizelor Auto Industry News. Modelul produs în România a cunoscut o creștere de 16,8 față de luna iulie din 2012, motivul principal al acestei evoluții fiind existența pe piață a unei noi generații, cumulat cu versiunea 2013 a Programului Rabla, care a adus o primă consistentă la achiziție. Cu toate acestea, după primele 7 luni, modelul Logan 2 a vândut pe piața din România 4.667 automobile, față de 6.803 în intervalul similar din 2012. Această situație ușor paradoxală este explicată din perioada diferită de funcționare a Programului Rabla, în 2012 și, respectiv, în 2013. Astfel, anul trecut Dacia Logan se vindea în volume mari, de aproximativ 1.500 de exemplare, în lunile mai și iunie, în timp ce anul acesta, în lunile respective, cumpărătorii au așteptat începerea respectivului program de subvenționare, amânând achiziția.

În total, luna iulie a fost mai bună pentru marca Dacia, cu un număr mai mare de produse noi, inclusiv Dokker. Creșterea pentru Dacia în luna a șaptea a fost de 13,5, de la 1.439 de automobile, la 1.633 automobile, după numărul de înmatriculări.

La nivelul întregului an (ianuarie – iulie), Dacia a cunoscut o scădere de circa 17 procente, una dintre cele mai scăzute la nivelul pieței și sub media cu care această piață auto a scăzut în 2013 (-23). Principalele mărci rivale din topul vânzărilor, Skoda și Volkswagen, au scăzut cu 32,3 și, respectiv, 22, în acest an.

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here