Dacia are mari motive de sărbătoare. După ce au tras linie şi au calculat câte unităţi au vândut anul acesta, oficialii brandului românesc se pot lăuda cu un rezultat comercial de invidiat. Potrivit comunicatului emis astăzi, Dacia a reuşit să obţină un nou record de vânzări în 2012, livrând 359.822 de maşini, cu 4.8 mai multe decât în 2011.
Piaţa Euromed, creştere de 26.6
Din cele 43 de pieţe pe care activează constructorul român, cea mai importantă creştere a fost consemnată în bazinul mediteranean şi pe în nordul Africii. În această zonă, denumită de specialişti Euromed, creşterea a ajuns până la 26.6 procente.
O pondere mare în totalul vânzărilor l-a avut însă şi Europa Centrală şi de Vest. Chiar dacă principalele pieţe au fost în scădere, Dacia s-a descurcat bine. Şi în 2012 Franţa rămâne cel mai mare client pentru constructorul român, cu 84.552 de unităţi cumpărate. Pe locul doi se află cea mai mare piaţă auto din Europa, Germania, care deşi a consemnat un declin în 2012, tot a reuşit să absoarbă 46.590 de comenzi. Ultimea treaptă a podiumului a fost ocupată de Algeria, unde Dacia a vândut 41.710 maşini.
Evoluţia în scădere în România
În România anul 2012 nu a fost de bun augur pentru Dacia. Piaţa autohtonă a înregistrat o scădere de 18.7 ceea ce a făcut ca ţara noastră să fie a cincea piaţă cu cea mai proastă evoluţie de pe Bătrânul Continent. Acest regres s-a simţit şi în rezultatele Dacia.
Deşi a reuşit să îşi menţină o cotă de piaţă importantă, estimată la 26, Dacia a vândut doar 22.148 de maşini. Dintre acestea, 20.050 de autovehicule sunt pentru transportul de pasageri şi 2098 de unităţi sunt dedicate transportului de marfă.
Noul Logan are deja 573 de comenzi
Românii manifestă în continuare un apetit sporit pentru Logan, cel mai popular model al mărcii reuşind să adune 9208 comenzi din partea publicului autohton. Pe locul doi în topul preferinţelor s-a situat Duster, cu 5447 de unităţi, iar pe locul trei s-a clasat Logan MCV cu 1940 de unităţi.
În luna noiembrie a acestui an, Dacia a introdus pe piaţa din România noile generaţii ale modelelor Logan, Sandero şi Sandero Stepway. În aproximativ două luni de comercializare, Dacia a reuşit să vândă în ţara noastră 573 unitţi Logan şi 275 de exemplare Sandero şi Sandero Stepway.
Cea mai tânără gamă din Europa
Anul 2012 a fost unul care va rămâne adânc întipărit în istoria Dacia. Brandul românesc a lansat nu mia puţin de şase modele, reuşind să se laude în acest moment cu cea mai tânără gamă europeană. 2012 a început cu debutul noului Lodgy, primul monovolum cu 7 locuri al constructorului de la Mioveni. A fost urmat apoi în vară de Dokker, un model de familie cu 5 locuri, şi de fratele său, Dokker Van, un vehicul utilitar pur. Totul a culminat în toamnă, odată cu dezvăluirea noilor generaţii Logan, Sandero şi Sandero Stepway în cadrul Salonului Auto de la Paris.