Cea mai înaltă șosea din România, Transalpina, după numele din acte DN 67C, riscă să nu poată fi deschisă circulației, deși a fost asfaltată și reabilitată, potrivit publicației Finanțiștii.
Șoseaua cunoscută de români sub numele de Transalpina este un drum național, care până în 2009 era acoperit cu macadam și era circulat foarte rar, doar de pasionații de naturp și de cei care îndrăzneau să-și pună mașinile la încercare. Șoseaua traversează Munții Parâng, ajunge la 2.145 metri, în Pasul Urdele, și leagă orașele Novaci, din Gorj, și Sebeș, din Alba.
În 2008, în ultimele luni de mandat ale ministrului de atunci al Transporturilor, Ludovic Orban, CNADNR a decis să scoata la licitație reabilitarea completă a întregului DN67C. La licitație s-au înscris două firme: Romstrade, controlată de Nelu Iordache, patronul Blue Air, și compania israeliană Saphiro Construction. Câștigătoare a contractului a fost declarată, în septembrie 2008, compania Romstrade, cu o ofertă de 1,231 miliarde de lei, fără TVA, echivalentul a 340 de milioane de euro, la cursul de atunci.
Contractul prevedea, potrivit anunțului de atribuire, proiectarea și reabilitarea Transalpina în sistem credit-furnizor, adică pe banii constructorului, urmând ca CNADNR să ramburseze creditul în 5 ani, începând cu 2011, în rate anuale egale. În acest moment, lucrarea este aproape finalizată, iar circulația se desfășoară fără probleme pe toată lungimea ei, în condiții foarte bune. Numai că, oficial, circulația este închisă, dintr-un motiv foarte simplu: lucrările nu au aviz de mediu, care ar fi fost necesar încă de la începerea reabilitării. Citește mai mult în Finanțiștii.