După ce au decis să încheie un parteneriat solid la finalul lunii februarie, General Motors şi PSA Peugeot-Citroen ţinteau un proiect şi mai ambiţios. Acela de a crea un joint-venture prin alipirea a două nume cu tradiţie în lumea auto, dar şi cu ceva probleme financiare: Opel şi Peugeot. Discuţiile au avansat şi totul părea ca şi semnat. Doar că decizia Peugeot de a accepta ajutor din partea statului, precum şi situaţia financiară tot mai precară au dus la o sistare a discuţiilor.
Potrivit unor surse neoficiale, GM şi PSA au decis să amâne proiectul ambiţios cel puţin până în 2014, atunci când piaţa economică europeană se va reaşeza şi va garanta o evoluţie pozitivă a vânzărilor.
Atunci când aproape reuşise să scape de cea mai neprofitabilă divizie a sa din Europa, GM se trezeşte din nou faţă în faţă cu un Opel ce ar urma să piardă anul acesta peste 1,4 miliarde de euro. O povară greu de suportat, care ar fi fost uşurată dacă se ajungea la crearea unui joint-venture cu Peugeot.
La rândul său, constructorul francez se vede nevoit să respecte cererile statului francez de a nu mai concedia personal, exceptându-i pe cei 10.000 de angajaţi anunţaţi deja. Tocmai această imposibilitate de a renunţa la angajaţi şi de a regla fluxul de producţie după cel al cererii face ca Peugeot să iasă din cărţile pentru stabilirea unui joint-venture. De ce? Pentru că un joint-venture cu Opel presupune tocmai acest lucru: ambele părţi trebuiau să aibă în plan reduceri de personal pentru a se putea reorganiza.
Se pare că ajutorul oferit de guvernul francez, estimat la 18,5 miliarde de euro, şi pachetul de acţiuni de 15 deţinut de stat în cadrul PSA Peugeot-Citroen nu îi permit grupului auto prea multă libertate. În aceste condiţii, Peugeot va trebui să găsească alte soluţii pentru a reduce pierderile, estimate în prezent la 160 de milioane de euro pe lună.