Constructorul ceh Skoda, parte a grupului Volkswagen, a înregistrat scăderi constante în acest an, în ciuda celor două lansări importante de care a beneficiat, respectiv Rapid, anul trecut, și Octavia, anul acesta.
Înainte de publicarea rezultatelor pe primele 6 luni ale anului, Skoda avea o scădere de aproximativ 3 procente, în luna mai, cu 79.100 de unități vândute. În total, la nivel global, vânzările Skoda au atins 377.200 vehicule, în scădere față de anul trecut. Cea mai importantă piață, cea europeană, a adus o scădere de 6 pe primele 5 luni, după ce și în mai a fost înregistrat un rezultat negativ, de – 5,3. E drept, pierderea a fost sub media pieței, Volkswagen, de exemplu, fiind una dintre mărcile cu procente în minus mai mari (-7), însă în același timp, una dintre mărcile concurente, Dacia, a înregistrat o creștere de 16 în Europa, în mai, și 17,5 pe tot anul.
Pe de altă parte, una dintre piețele pe care Skoda miza, vorbim aici despre India, este de asemenea în scădere, în ciuda faptului că beneficiază de modele special construite. Un exemplu este Rapid, a cărui versiune locală pierde în fața publicului local. Atât Rapid, cât și Fabia și Yeti au scăzut în primele 5 luni ale anului cu 58, respectiv, 5 și 46.
Unul dintre motive ar putea fi prețul mult prea mare al noului Rapid. Acesta ar trebui să concureze cu noa Dacia Logan, însă diferența de preț dintre cele două este uriașă, evident în defavoarea Skoda. În același timp, noua Octavia nu aduce nimic spectaculos, intrând într-o concurență puternică cu modelul Volkswagen Jetta, cu care se canibalizează din ce în ce mai mult, inclusiv la preț.
Un argument în acest sens este piața din Germania, unde Skoda a înregistrat creșteri în acest an, beneficiind puternic de pe urma imaginii grupului din care face parte și furând din cota de piață a modelului Jetta.
Skoda a anunțat pentru acest nu mai puțin de 8 noutăți, inclusiv face-lift-uri și versiuni de caroserie, cele mai multe fiind ale sedanului compact, Octavia (RS, combi, 4×4), dar și ale face-liftului Superb. Micul sedan de clasă B, Rapid, care anticipează și viitorul hatchback Fabia, va primi și el o nouă versiune de motorizare, 1.6 TDI, de 90 CP, dar, cel mai important, va primi o restilizare la interior și noi echipamente, la numai un an de la lansare. Acest lucru sugerează o nouă strategie pentru acest model, una mai potrivită cu prețurile afișate, dar care o îndepărtează de clienții potențiali.