A sosit momentul unei renovări de substanţă pentru bestsellerul Porsche Panamera. Sub caroseria întinerită se ascund o serie de modificări tehnice menite să readucă modelul german în vârful segmentului de lux.
Un plus de eleganţă şi sportivitate
Primul set de fotografii oficiale ne dezvăluie un update discret, dar de efect, ce foloseşte ca principală sursă de inspiraţie conceptul Panamera Sport Turismo, lansat în toamna anului trecut, la Paris.
La exterior, privirea ne este atrasă imediat de perechea inedită de admisii laterale şi de noile blocuri optice full LED cu design agresiv. Paraşocurile şi stopurile au fost şi ele retuşate, totul pentru un aer mai modern, în ton cu stilul inaugurat recent de noile 911 şi Boxster.
Aspru criticat în trecut, posteriorul beneficiază acum de linii mai curate, iar poziţionarea ceva mai inspirată a plăcuţei de înmatriculare, integrată acum direct în centrul difuzorului inferior de culoare neagră, aduce un binevenit plus de eleganţă.
Considerat încă un etalon de finisare şi stil, interiorul nu a trecut prin modificări de amploare, accentul fiind pus pe crearea unei colecţii mai generoase de nuanţe şi materiale ce pot fi combinate după bunul plac al clienţilor aflaţi în căutarea luxului absolut.
Cei care preferă confortul banchetei din spate vor avea la dispoziţie o nouă versiune cu ampatament lung, intitulată Executive. Aceasta va putea fi comandă exclusiv în compania modelelor Panamera 4S şi Panamera Turbo şi va aduce suspensie pneumatică standard şi o distanţă cu 15 cm mai generoasă între puntea din faţă şi cea din spate.
Motorizări economice, model hibrid
Gama actuală de motorizări, cu puteri cuprinse între 250 şi 550 CP, a fost revizuită pentru un plus de performanţă şi de eficienţă. Un V6 bi-turbo de 3 litri va înlocui clasicul V8 aspirat de 4,8 litri şi 400 CP, folosit în prezent de versiunile Panamera S şi 4S. Acesta va fi cu 18 mai economic, deşi puterea şi cuplul maxim au crescut până la 420 CP şi 520 Nm.
La debut, Panamera Diesel se va folosi de serviciile motorului actual de 3 litri şi 250 CP. Din 2014, însă, Porsche va introduce în gamă un nou diesel mai potent, care va livra o putere maximă de 300 CP.
Marea noutate este un model hibrid, de tip plug-in, ce poate fi alimentat inclusiv de la prizele obişnuite. Botezat Panamera S E-Hybrid, acesta va fi echipat cu o baterie litiu-ion de ultimă generaţie, cu capacitatea de 9,4 kWh. Durata de reîncărcare variază între 2 ore şi jumătate şi patru ore, în funcţie de sursa de energie aleasă – o staţie rapidă sau o priză convenţională.
Un V6 clasic, cu compresor mecanic, ce dezvoltă 333 CP, va lucra în tandem cu un motor electric de 95 CP. Puterea totală a întregului ansamblu atinge pragul de 416 CP, totul în condiţiile unui consum mediu record de numai 3,1 l/100 km. Noul Panamera S E-Hybrid va putea parcurge maximum 36 de kilometri în modul de rulare exclusiv electric, la viteze de până la 135 km/h. Performanţele nu vor fi nici ele de neglijat. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h durează 5,5 secunde, iar viteza maximă este de 270 km/h.
Porsche Panamera Facelift va sosi în showroomurile din întreaga lume în luna iulie, debutul oficial fiind programat pe data de 19 aprilie, la Salonul Auto de la Shanghai.