Constructorul german Opel a anunţat că, în următoarele 12 luni, va schimba aproape întreaga sa gamă de motoare, prin introducerea a trei familii noi, atât Otto, cât şi Diesel. Opel nu a dat însă detalii decât despre un propulsor pe benzină de 1.6 litri Turbo, cu injecţie directă şi Start/Stop, ce poate ajunge până la o putere de 200 CP.
Noul SIDI (Spark Ignition Direct Injection) ECOTEC are la bază, având în vedere cilindreea identică – 1.598 cmc, actualul 1.6 Turbo al Opel. Agregatul a fost însă revizuit, pentru a conferi mai multă putere, pentru a avea o reacţie mai promptă, un zgomot redus şi un consum de carburant / emisii de CO2 mai mici cu până la 13. Prin urmare, noul Turbo dezvoltă până la 200 CP/ 4.700 rpm (180 CP, cel vechi) şi oferă un cuplu maxim de 300 Nm, echivalent al unui cuplu specific de 187,5 Nm/litri, disponibil încă de la 1.700 rpm, faţă de cei 230 Nm ai predecesorului său, respectiv. Aceste valori reprezintă un record pentru această cilindree, depășind chiar și motorul BMW/PSA, care dispune de 240 Nm și care era considerat lider al segemtnului.
“În numai 12 luni, vom lansa trei generaţii de motoare complet noi. Acest lucru arată cât de repede reuşim să oferim noi produse (…) Noul 1.6 Turbo este un adevărat gigant în ceea ce priveşte cuplul. Puterea creşte lin şi fără zgomot”, a declarat Karl-Friedrich Stracke, CEO Opel.
Noul agregat Opel în patru pistoane va fi disponibil în mai multe variante de putere, specifice claselor modelelor pe care va fi montat, iar producţia va începe spre sfârşitul anului în fabrica de la Szentgotthardt (Ungaria).
Opel a introdus tehnologia DISI, în 2003, pe motorul 2.2 ECOTEC de 155 CP, montat pe Signum, Vectra şi, apoi, pe Zafira. În 2007, pe Opel-ul GT a apărut primul propulsor supraalimentat cu injecţie directă de benzină (2.0 litri / 264 CP), agregat ce, un an mai târziu, a fost introdus şi pe modelul Insignia, cu două trepte de putere: 220 CP şi, respectiv, 250 CP.
Anul acesta, General Motors a încheiat o alianță cu grupul PSA Peugeto Citroen, pentru a utiliza în comun tehnologii și platforme. Acest lucru este de așteptat să se producă inclusiv la nivelul motoarelor.