autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: lun, iun. 11th, 2012

Înmatriculările de autoturisme păstrează un avans de 12% peste 2011

Înmatriculările pe primele 5 luni ale anului, anunțate de Ministerul Administrației și Internelor, sunt în continuare peste cele de anul trecut, în același interval, dar tendința de scădere se păstrează, deoarece în mai au fost înmatriculate cu 8 autoturisme mai puțin ca anul trecut.

Luna mai

MAI a comunicat că în luna mai au fost înregistrate 7745 autoturisme și alte aproape 3.000 de vehicule comerciale, din care aproximativ 1.000 de vehicule comerciale ușoare. În total au fost înmatriculate 10.235 vehicule, cu 5 mai puține decât în aceeași lună din 2011.

În materie de autoturisme, segmental cel mai vândut și care prezintă cel mai mare interes pentru piață, scăderea a fost de -8,6 față de mai 2011, când se vindeau 8.474 autoturisme.

Tabloul mărcilor vândute pe piața din România este împărțit în două segmente în luna mai, unul fiind reprezentat de cele care au reușit să crească, în ciuda crizei, celălalt de brandurile care au pierdut teren. Cele mai mari creșteri procentuale le-a avut Jeep, care a vândut 17 autoturisme într-o singură lună, după ce anul trecut vindea doar 1 exemplar. De asemenea, Infiniti, Jaguar și Land Rover sunt printer vedele pieței, dacă ne raportăm procentual. Ca volume absolute, Suzuki, Audi și Volvo au avut creșterile cele mai mari în a cincea lună din acest an.

Scăderile cele mai mari au venit, surprinzător, de la unele dintre cele mai vândute mărci: Dacia, Opel,Volkswagen și Ford. Procentual, Lexus, Seat, Lancia, Ford și Opel au pierdut cel mai mult comparativ cu luna mai 2011.

Ianuarie – Mai

La nivelul întregului an, totalul de autoturisme înmatriculate este de 26.017 unități, mai multe cu 12,37 față de anul trecut. Valoarea în creștere se datorează primelor luni din an, când a fost înregistrată o cerere mare a înmatriculărilor, în special ca urmare a reducerilor introduce la taxa de poluare/primă înmatriculare.

Volumul de circa 26.000 de autoturisme este comparabil cu cel al unei singure luni din perioada 2006 – 2007.

Pe mărci, liderii creșterilor procentuale sunt aceiași, Jeep, Infiniti și Land Rover, care au motive diferite pentru aceste creșteri. Dacă pentru primele două se simte intervenția noului proprietar al importatorului Autoitalia, care a venit și cu o nouă conducere în 2012, la Land Rover elementul catalizator este noul model Evoque, care a atras atenția publicului amator de mașini premium. Seat, Honda și Opel sunt mărcile cu cele mai mari scăderi procentuale pe cele 5 luni din acest an.

Clasamentul celor mai vândute mărci în acest an cuprinde, în Top 5, Dacia, Volkswagen, Skoda, Ford și Renault.

Statistica bazată pe cifre absolute arată că Ford a avut cea mai mare creștere în 2011, cu peste 800 de autoturisme vândute în plus față de anul anterior. Volkswagen și Hyundai au avut de asemenea creșteri mari, de peste 300 de autoturisme.

La capitolul scăderi, Opel a înregistrat un volum mai mic cu peste 300 de autoturisme față de perioada ianuarie – mai din 2011. Seat, Fiat și Chevrolet au pierdut și ele peste 100 de clienți, în comparație cu intervalul similar din 2011. Și aici motivele sunt diferite, pentru unele dintre aceste mărci fiind vorba despre o evoluție inversă, cu creștere mare anul trecut (Opel, Chevrolet) și o raportare, în consecință, la valor mari. Seat are o evoluție negativă de mai multă vreme, absența unor produse viabile fiind unul dintre motive.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>