Cine și-a închipuit că războiul cailor putere din clasa premium a luat sfârșit odată cu debutul versiunii S-Modell a noului Mercedes E63 AMG, s-a înșelat amarnic! Cursa înarmării continuă cu noul pachet Competition, oferit de BMW pentru M6 și noul M5 facelift.
Acesta crește puterea maximă a celor două modele până la 575 CP și aduce un șasiu mai sportiv, coborât cu 10 mm, bare stabilizatoare noi, jante de 20 inci și un diferențial M revizuit.
Performanțele sunt și ele pe măsură. Noile M5 și M6 Competition Package sunt cu 0,1 secunde mai rapide în cazul sprintului de la 0 la 100 km/h, iar pragul de 200 km/h este atins cu 0,2 secunde mai devreme decât la modelele standard, animate în continuare de versiunea de 560 CP a V8-ulului bi-turbo, cuplat exclusiv la o transmisie automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte.
Faceliftul lui M5 este unul extrem de discret. Grila a fost reconfigurată pentru a face loc unor spiţe verticale mai groase, preluate de la M6, iar farurile adaptive dispun opțional de tehnologie full-LED și asistent pentru activarea/dezactivarea automată a fazei lungi.
La interior, M5 a primit noul volan sport M cu trei spiţe extrem de subţiri și cea mai recentă versiune a centralei de comandă iDrive, dotată cu controller senzitiv, funcții pinch&zoom şi recunoaştere a literelor “desenate” pe suprafaţa acestuia.
Contra cost se oferă pachetul Driving Assistant ce combină sistemele de avertizare la părăsirea benzii de rulare, evitarea unui impact iminent și frânarea automată în caz de urgență. Din noiembrie va fi disponibil și asistentul Traffic Jam, care va menține automat mașina pe banda de rulare aleasă, inclusiv în viraje.
Noile modele vor putea fi comandate din iulie, primele livrări urmând să aibă loc cel târziu în toamnă.