Unul dintre cele mai anticipate modele BMW, noul M4, a fost dezvăluit sub formă de concept în cadrul Concursului de Eleganţă de la Pebble Beach. Titulatura Concept este, însă, doar o fină metodă de teasing menită să crească la cote maxime interesul fanilor, diferenţele dintre prototip şi versiunea de serie fiind minime.
Modelul final, cunoscut sub numele de cod F32, va debuta în ianuarie, la Detroit, alături de fratele cu patru portiere, viitorul M3 F30. În concordanță cu noua filozofie de numerotare a modelelor BMW, celebrul indicativ M3 va mai fi prezent doar pe portbagajul sedanului, coupe-ul, versiunea Gran Coupe şi cea cabrio urmând să fie intitulate M4.
Arhitectura V8 va fi abandonată în favoarea unei configuraţii tipic bavareze, cu şase cilindri linie. Inima noului M4 va fi un motor bi-turbo de 3 litri şi 450 CP, putere similară celei oferite de actualul model. Cuplul maxim va creşte însă spectaculos până la 545 Nm, disponibili încă din plaja inferioară de turaţii, graţie supraalimentării turbo.
Noul M4 va fi supus unei cure drastice de slăbire. Uşile vor fi confecţionate din aluminiu, iar acoperişul şi difuzorul posterior din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP). Centrul de greutate va fi coborât, astfel, și mai mult – Seria 4 are deja cel mai coborât centru de greutate din gama BMW, iar masa totală nu va depăşi 1.500 de kilograme, ceea ce înseamnă o diferenţă de peste 150 de kilograme faţă de greutatea generaţiei actuale.
În ton cu versiunea “civilă”, M4 va fi echipat cu Air Breathers, prize de aer laterale care se închid sau de deschid, în funcţie de solicitările aerodinamice, pentru o răcire mai eficientă a frânelor şi optimizarea fluxului de aer. Conştienţi că o maşină supersport nu ar putea fi cu adevărat desăvârşită fără un set de frâne extrem de performante, inginerii germani au ales soluţia discurilor ceramice, opţiune high-end tipică supercarurilor autentice.
Noul M3 va sosi în showroomuri în prima parte a lui 2014, în timp ce versiunile M4 nu sunt aşteptate pe piaţă mai devreme de primăvara anului viitor.
What can you do with this car? Neither in Germany not many places left where there is no speed limit …
Seria 4 pentru mine e o mica dezamagire, defapt este un fel de seria 6 parca mai mic. Singurul lucru care imi place la masina asta este interiorul.
Nici datele tehnice nu sunt asa impresionante ( nu ma refer la seria M)
Motorizarea BMW TwinPower Turbo doar 184Cp este mai mare rasul.