Moment istoric pentru Audi în cadrul Salonului Auto de la Geneva. Constructorul din Ingolstadt începe oficial ofensiva împotriva SUV-urilor de performanţă de la BMW cu un model complet nou: RS Q3. Versiunea sportivă a fost anticipată încă de anul trecut, atunci când Audi prezenta la Salonul de la Beijing un concept aproape identic. De altfel, primirea foarte bună de care s-a bucurat conceptul a făcut ca versiunea de serie să nu renunţe la prea multe detalii estetice.
Aşa se face că pentru a individualiza cât mai bine alternativa de performanţă, Audi a folosit mai multe accesorii din aluminiu şi plastic lucios, o grilă supradimensionată de tip fagure şi o bară faţă complet nouă, cu prize de aer ceva mai generoase. Jantele de 20 de inch ale conceptului îşi fac loc şi pe versiunea de serie, chiar dacă clienţii pot opta şi pentru o dimensiune mai mică, de 19 inch. Posteriorul este dominat de un eleron montat pe acoperiş, de un deflector şi de evacuarea ovală, tipică modelelor RS.
Interiorul evocă acelaşi spirit sportiv cu ajutorul scaunelor noi, cu o mai bună susţinere laterală. Ele sunt îmbrăcate în piele şi alcantara, ca şi volanul cu parte inferioară teşită. Aluminiul îşi face simţită prezenţa la nivelul pedalelor, al consolei centrale şi al pragurilor.
Sub capotă Audi a ascuns un propulsor cunoscut deja de fanii Audi de pe modelele RS3 şi TT-RS. Unitatea cu cinci cilindri în linie, de 2.5 litri, a fost cuminţită şi dezvoltă acum, în loc de 350