Porsche AG a anunțat rezultatele anului financiar 2011, primul an integral în sistemul actual calendaristic, anterior Porsche utilizând anul fiscal care începea la 1 aprilie.
Vânzările totale s-au ridicat la 116.978 autoturisme, o creștere de 22 față de anul trecut și în același timp o premieră pentru această marcă, fiind depășit pragul de 100.000 de unități.
Din punct de vedere financiar, anul trecut a adus celor de la Porsche venituri de 10,9 miliarde de euro, cu aproape 2 miliarde mai mult decât în 2010, respectiv un profit operațional de 2 miliarde de euro, corespunzător unei marje de peste 18. Din acest motiv, Porsche rămâne cel mai profitabil constructor de automobile din lume. Profitul net, după plata tuturor taxelor și impozitelor s-a ridicat la 1,46 miliarde. În medie, prețul cu care s-a vândut un exemplar Porsche anul trecut a fost de aproximativ 93.000 de euro.
Cea mai mare contribuție la volumul de vânzări a avut-o, ca de obicei, SUV-ul Cayenne, cu aproape 60.000 de exemplare livrate, mai multe cu 20.000 decât anul trecut. Pe locul al doilea, de asemenea în creștere de cotă din întregul gamei, a fost GT-ul Panamera, care a ajuns la 28.000 de unități vândute. Familia Boxter/Cayman a fost cea care scăzut, având în vedere iminența lansării noii generații. La fel, lansarea noului 991 abia în toamna trecută a influențat vânzările liniei 911, pentru mai bine de jumătate de an.
Din punct de vedere al piețelor, China a înregistrat cea mai mare creștere, îns„ Europa a rămas cea mai importantă regiune pentru vânzările mărcii Porsche.
Pentru anul acesta, compania Porsche AG, care continuă procesul de fuziune cu Volkswagen AG, principalul acționar, țintește o nouă creștere și se menține în cursa pentru 2018, când ar trebui să atingă pragul de 200.000 de automobile vândute.