Honda a încheiat primul trimestru cu un profit net de 75,7 miliarde de yeni (760 de milioane de dolari), o creştere de 6,6 comparativ cu cele 71,5 miliarde de yeni din perioada ianuarie-martie 2012. Succesul a fost alimentat de vânzările excelente din Statele Unite şi de deprecierea rapidă a yenului pe pieţele internaţionale.
Moneda niponă a pierdut aproximativ 14 din valoare în raport cu dolarul, de la începutul anului, devalorizare ce a ajutat Honda să exporte modelele produse în Japonia la preţuri sub nivelul celor din 2012, încasând totodată mai mulţi bani graţie conversiei avantajoase a profiturilor obţinute peste hotare.
Profitul net pentru întregul an fiscal martie 2012-martie 2013 s-a apreciat spectaculos cu 73.6, până la 367,15 miliarde de yeni, echivalentul a peste 3,69 miliarde de dolari.
În Statele Unite, vânzările Honda au atins pragul de 337.651 de maşini, cu 5,5 mai mult decât în primele trei luni ale anului trecut, rezultat ce confirmă ţelul ambiţios impus pentru 2013 – depăşirea recordului de 1,55 milioane de unităţi livrate în 2007.
Cele mai apreciate modele rămân CR-V, proaspăt declarat cel mai vândut SUV din lume în 2012, şi Accord, limuzina care se bucură de o explozie de 36 a cererii din Statele Unite.
Honda se aşteaptă ca livrările globale să depăşească 4,4 milioane de vehicule în perioada martie 2013-martie 2014, fiind anticipat un plus de 10 faţă de cele 4,01 milioane de unităţi consemnate în anul fiscal anterior, încheiat la finele lunii martie.
Potrivit primelor estimări, veniturile nete ale companiei vor atinge 580 de miliarde de yeni sau 5,9 miliarde de dolari (+58), iar cifra de afaceri a constructorului nipon va creşte cu 22,5, până la 12,1 trilioane de yeni.
Honda va contracara declinul vânzărilor din China şi Europa prin extinderea prezenţei din Asia şi America de Nord. Capacităţile actuale de producţie din cele două regiuni vor fi mărite în perioada următoare prin extinderea liniilor de asamblare din Malayezia şi deschiderea a două uzine complet noi, în Mexic şi Thailanda.