O nouă transmisie automată DSG cu 10 trepte şi un diesel de înaltă performanţă cu o putere de peste 136 CP pe litru sunt două dintre inovaţiile pe care Volkswagen le va lansa în viitorul apropiat, a anunţat şeful grupului german, Martin Winterkorn.
Noua cutie a fost dezvoltată ca răspuns la noile norme stringente de poluare pe care marii constructori trebuie să le îndeplinească, media impusă de Uniunea Europeană urmând să coboare până la nivelul de 95 de CO2/km, în maximum şapte ani. Şi alţi producători au anunţat sau lucrează la transmisii cu nouă sau zece rapoarte, printre aceştia numărându-se specialiştii de la ZF, General Motors, Ford şi Hyundai.
Motorul diesel la care se referă Winterkorn va beneficia de admisie variabilă, o presiune record de 3.000 bari pentru sistemul de injecţie şi un turbocompresor acţionat electric, intitulat e-booster.
Şeful Volkswagen este convins că atât motoarele alimentate cu benzină, cât şi cele cu motorină, vor deveni cu cel puţin 15 mai economice în viitorul apropiat, graţie folosirii materialelor uşoare, dar şi optimizării procesului de combustie, frecării mai eficiente şi managementului termic avansat. Winterkorn a confirmat şi extinderea liniei de modele electrice, pe termen scurt, versiunile hibride de tip plug-in fiind cea mai bună soluţie de tranziţie spre modelele cu emisii zero ale viitorului. Audi A3 e-tron şi Porsche Panamera e-Hybrid vor fi urmate de variante hibride ale actualelor Golf, Passat sau Porsche Cayenne.
O altă tehnologie pe care VW o va promova asiduu în următorii ani este cea a propulsiei alternative bazate pe gazul natural, un combustibil economic, prietenos cu mediul înconjurător. Audi a prezentat luna trecută, la Geneva, prototipul 100 fezabil al unui A3 Sportback g-tron, alimentat cu acest tip de gaz.
“Toate aceste tehnologii există şi sunt gata să fie implementate pe maşinile care sunt deja disponibile în showroomuri. Publicul trebuie să conştientizeze, însă, avantajele folosirii gazului natural. Pentru a reuşi, trebuie să avem parte de o cooperare deplină între producători, autorităţi şi marile companii petroliere.”, a declarat Martin Winterkorn, citat de Autocar.