Într-un climat economic extrem de instabil şi cu un Volkswagen în continuă expansiune, Ford se află în faţa unei evoluţii negative pe piaţa europeană. Potrivit raportului financiar publicat de compania americană, vânzările Ovalului Albastru au scăzut simţitor în perioada ianuarie-octombrie a acestui an.
Mai exact, Ford a înregistrat o scădere de 12 în zona Euro 19 şi de 11 în zona Euro 22, zonă în care se află şi România, alături de Rusia şi Turcia. În luna octombrie, rezultatele Ford au fost chiar sub media europeană, înregistrând scăderi de -7,9 (Euro 19) şi -11,2 (Euro 21). În zona Euro 22 Ford a vândut în octombrie doar 105.400 de maşini.
Şi cota de piaţă s-a micşorat în luna octombrie, cu 0,2 procente, până la 7,8. Dacă ne raportăm la evoluţia înregistrată în perioada octombrie 2011-octombrie 2012, scăderea cotei de piaţă europene a fost şi mai dramatică, cu 0,4 procente, până la 8.
Roelant de Waard, vicepreşedintele diviziei de marketing şi vânzări Ford Europa, a declarat că ”livrările au reuşit să fie mulţumitoare într-un segment extrem de competitiv. Deşi piaţa este în continuare foarte slabă, ne putem baza pe un start puternic al noilor B-Max şi Transit Custom, dar şi pe lansările viitoarelor Fiesta facelift şi Kuga”.
Ford a început deja un plan de restructurare solid în Europa. Acesta presupune închiderea a trei uzine europene, printre care şi cea din Genk, Belgia, unde vor fi disponibilizaţi 6.200 de oameni.
NOTĂ:
Ţările Euro 19: Austria, Belgia, Marea Britanie, Cehia, Danemarca, Finlanda, Franţa, Germania, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Spania, Suedia, Elveţia.
Ţările Euro 22 includ pe lângă cele de mai sus şi România, Rusia şi Turcia.