Dacia îşi menţine traiectoria comercială ascendentă, raportând vânzări în creştere pe majoritatea pieţelor internaţionale.
În Franţa, ţara natală a firmei-mamă Renault, primul trimestru din 2013 a adus un avans consistent de 24,5 faţă de perioada similară a anului trecut, constructorul de la Mioveni livrând în Hexagon un număr record de 22.598 de maşini.
Aprecierea cifrelor de vânzări Dacia este cu atât mai impresionantă, cu cât piaţa franceză se află în continuare în cădere liberă. În perioada ianuarie-martie, doar 433.297 de clienţi au mai achiziţionat o maşină nouă, ceea ce se traduce printr-un declin îngrijorător al livrărilor, de peste 14,7.
Pe fondul vânzărilor ascendente, cota de piaţă a constructorului argeşean a urcat de la 3,58 la 5,22, în condiţiile în care Renault mai deţine doar 24,2 din piaţa natală.
După ce s-a clasat pe locul cinci în ianuarie, Dacia Sandero a coborât pe poziţia a zecea în topul celor mai vândute modele din Franţa, cu un total de 9.067 de exemplare comercializate în primul trimestru. Pe locul 14, la o distanţă de 902 unităţi, s-a clasat SUV-ul Duster, iar monovolumul Lodgy (3.357 de unităţi) ocupă abia locul 27.
O altă piaţă unde Dacia are succes este cea din Republica Moldova. Logan domină copios clasamentul vânzărilor, cu o cotă respectabilă de 8,8 şi o creştere de 7,5. Titlul de campion este, însă, doar de palmares. Numărul total de exemplare livrate se ridică la numai 38 unităţi, în primele două luni, doar 227 de maşini noi, indiferent de marcă, găsindu-şi un proprietar în ţara învecinată.