Porsche caută noi oportunități de extindere, mizând pe piețele încă nexplorate din nordul Africii, pentru a atinge noi recorduri de vânzări în următorii șapte ani, 15 țări noi urmând să fie incluse pe harta comercială a brandului german până în 2020.
Anunțul a fost făcut de Bernhard Maier, directorul global de vânzări Porsche, care a subliniat nevoia companiei de a acoperi noi piețe. Accentul va fi pus pe țările din nordul Africii, unde Porsche se bucură de o prezență relativ timidă în prezent. Câteva piețe din regiune sunt acoperite deja, indirect, grație jurisdicției franceze sub care se află, așa cum este cazul Marocului.
Potrivit lui Maier, modelele care vor genera cele mai mari volume de vânzări în zona Africii vor fi SUV-urile Cayenne și Macan, o mare parte din clientela specifică noilor piețe nefiind încă atrasă de mașinile sport pure, particularitate generată de infrastructura precară și gradul scăzut de motorizare.
Chiar și în aceste condiții, Porsche nu va renunța la perfecționarea și dezvoltarea perpetuă a iconicului 911, model pe care Maier îl plasează în topul priorităților companiei pe care o conduce din punct de vedere comercial.
“911 stă la temelia brandului nostru. Suntem onorați de căldura cu care au fost primite de public Panamera și Cayenne, însă vom încerca să capitalizăm și mai mult succesul lui 911.”
Anul acesta, Porsche și-a păstrat statutul de superstar în materie de profitabilitate, contribuind cu 1,29 miliarde de euro la profitul operațional de 5,78 miliarde, raportat de firma-mamă Volkswagen Group, în primul semestru.