Piața auto a crescut în luna septembrie, aducând speranță companiilor din industrie, după ce lunile anterioare au fost marcate de scăderi succesive. Creșterea a fost de 5,4 în septembrie, cu un volum de 1.159.066 autovehicule vândute, în comparație cu luna septembrie 2012. Motivul real al creșterii este dat de nivelul foarte scăzut de anul trecut. În continuare, volumele de vânzări pe întreg anul (ianuarie – spetembrie) sunt mai mici decât anul trecut, procentul atins după 9 luni fiind de – 3,9. Până acum s-au vândut puțin peste 9 milioane de autoturisme.
Creșterea din septembrie s-a bazat în special pe creșterile din Franța, Marea Britanie și Spania, 3 dintre marile piețe ale continentului, în timp ce Italia și Germania au înregistrat scăderi în continuare. La nivelul întregului an, Marea Britanie este singura dintre marile piețe care au creștere la vânzări.
România a contribuit la piața din UE cu 4.491 de autoturisme vândute, mai puine cu 5,2 decât anul trecut în aceeași lună, respectiv cu 41.073 autoturisme de la începutul anului și până acum (-16,4). Țara noastră se află pe locul al treilea în funcție de procentul cu care piața a scăzut, după Cipru (-39) și Olanda (-30).
Singura veste bună pentru noi vine din partea Dacia, care a atins un procent de creștere de 20 pe piața europeană, fiind marca cu cea mai bună evoluție de pe continent. Îi urmează Jaguar (16), Mazda (11) și Seat (10). Dacia a urcat la o cotă de piață în Europa de 2,3, aproape dublu față de Chevrolet sau Mini.