Ford ţinteşte în 2013 o cotă de piaţă de 7,5 pe plan local, în condiţiile în care anul trecut constructorul american a acaparat 8,5 din totalul vânzărilor locale de maşini noi, cu 1,5 peste targetul stabilit iniţial, a declarat pentru Autobis.ro şeful Ford România, Zoltan Brassai. Potrivit acestuia noul timbru de mediu este benefic pentru clienţii de maşini noi, aceştia urmând să plătească biruri mai mici odată cu intrarea în vigoare a noii taxe auto. Timbrul pentru un Ford Fiesta facelift 1.0 EcoBoost este estimat la doar 35 de euro.
“În 2012, cota noastră de piaţă a fost mult mai mare decât aşteptările, atingând 8,5. Forecast-ul iniţial prevedea o cotă de 7 din piaţă, după ce în 2011 am avut 6,2. Anul acesta ne dorim sa atingem pragul de 7,5 (în condiţiile în care Ford estimează o nouă scădere a vânzărilor de maşini noi în România – n.r.). Volumul total al pieţei ar putea atinge un nou minus istoric, de 85.000 de unităţi. Aproximativ 65.000 dintre acestea vor fi autoturisme, iar restul de 16.000 autovehicule comerciale. Flotele vor contribui în proporţie de 65 la total.” a spus Brassai.
Declinul tot mai accentuat al pieţei locale va influenţa în mod negativ nu doar întreaga industrie auto, ci şi avântul brandului american, susţinut în 2013 de lansarea unor modele cu potenţial comercial ridicat – Fiesta facelift, SUV-ul compact Kuga şi noua gamă de utilitare Transit.
Oficialul Ford România îşi propune să profite în 2013 şi de întinerirea parcului tot mai îmbătrânit de maşini aflate în slujba diverselor flote locale. Vizate nu sunt doar flotele mici şi mijlocii ale companiilor private, ci şi flotele guvernamentale, dominate în general de autoturisme depăşite moral. “Sperăm că şi Ministrul de Interne doreşte maşini noi, fiind vorba de volume mari.”, a declarat Brassai.
Întrebat dacă noul timbru de mediu este mai bun decât vechea taxă auto, Brassai a spus că noul bir adoptat recent de Guvern este mai avantajos pentru clienţii de maşini noi, în primul rând prin prisma cuantumului redus aplicat în cazul modelelor puţin poluante, care satisfac normele stringente Euro 5 şi Euro 6.
Luna ianuarie a fost de bun augur pentru Ford. Constructorul american a livrat 286 de maşini pe plan local, rezultat pozitiv ce a îndeplinit targetul de 7,5 din piaţă.
Monovolum B-Max, produs la Craiova, a înregistrat cele mai bune cifre de vânzări de la lansare, cele 32 de unităţi înmatriculate luna trecută plasând modelul autohton în fruntea segmentului său, peste Dacia Lodgy. În gama Ford, B-Max a urcat deja pe locul trei ca număr de exemplare comercializate lunar, imediat după bestsellerele Focus şi Fiesta. Brassai estimează că în maximum cinci ani, B-Max va devansa Fiesta, în România. Anul trecut, 1.870 de români şi-au cumpărat un Ford Fiesta.