Volkswagen confirmă zvonurile din ultima perioadă și lansează la salonul auto din Sao Paulo, Brazilia, un concept-car din familia SUV-urilor, cu un nume cu rezonanță: Taigun. Nu este o greșeală de tipar, este un nume derivat din Tiguan, pentru a întări ideea de SUV și legătura pe care o are cu Tiguan. Primele informații vorbesc despre platforma lui up! (clasa A), și un motor de 1.0 litri.
Informațiile difuzate de Volkswagen scot în evidență, pe lângă designul tipic al mărcii, relația pe care noul prototip o are cu platforma NSF (New Small Family), cea pe care au fost construite VW up!, Skoda Citigo și Seat Mii.
În consecință, dimensiunile lui Taigun sunt 3,85 metri lungime, 1,72 metri lățime și 1,57 metri înălțime. Comparativ cu up!, avem 30 cm în plus la lungime, 12 cm la lățime și 11 cm la înălțime.
Motorul cu care mașina este prezentată la Sao Paulo este același 1.0 litri TSI, de pe up!, dar cu o putere de 110 CP și un cuplu incredibil de 175 Nm la 1.500 rpm. Greutatea crossoverului Taigun este de 985 kg, astfel că acesta poate atinge o viteză maximă de 186 km/h și accelerează de la 0 la 100 km/h în 9,2 secunde. Consumul mediu a fost calculat la 4,5 litri/100 km. Jantele de 17 inci completează exemplarul de salon. Elementele de tip crossover sunt scuturile, șinele de plafon, ornamentele și protecțiile laterale. Portbagajul are 280 litri, cu circa 30 de litri mai mult decât up!, și ajunge la 987 litri, cu scaunele rabatate.
Chiar dacă este cu mult mai mic, pseudo-SUV-ul Taigun ar putea concura noile SUV-uri de clasă B, Nissan Juke, Opel Mokka, Chevrolet Trax sau viitorul Ford EcoSport. Acestea au lungimi de peste 4 metri și sunt construite pe platforme de clasă B, ceea ce ar fi însemnat ca VW să utilizeze platforma Polo, nu pe cea de la up! În aceste condiții, Taigun are un singur competitor: Fiat Panda 4×4!