După succesul pe care francezii de la Renault l-au avut cu brandul lor low-cost Dacia şi după ce Nissan a anunţat că intenţionează să aplice aceeaşi strategie cu marca Datsun, un alt constructor de talie mondială se pregăteşte să intre pe piaţa modelelor cu un preţ abordabil.
Este vorba despre Volkswagen, care vede în China o piaţă propice pentru absorbţia primului său model low-cost. Ulrich Hackenberg, directorul departamentului de dezvoltare Volkswagen, a declarat că marca pe care o reprezintă intenţionează să lanseze un model low-cost cu ajutorul a doi constructori din China.
Low-cost creat cu componente ale unor modele vechi
Într-un interviu acordat Reuters, Hackenberg a recunoscut că oficialii sunt încă la stadiul de evaluare şi definitivare a propunerii. ”Cine vrea să pătrundă pe acest segment de piaţă trebuie să se gândească cum poate face asta cu resurse minime”, a declarat Hackenberg, care speră într-un joint-venture profitabil cu chinezii. Potrivit Reuters, pentru a reduce costurile, VW va folosi componente de la modele ieşite din producţie sau aflate la final de carieră. Ideea de a folosi o arhitectură complet nouă este exclusă din start, fiind mult prea costisitoare.
Declaraţia lui Hackenberg vine la numai două săptămâni de la o altă poziţia a unui oficial Volkswagen. Prezent în cadrul Salonului Auto de la Detroit, Martin Winterkorn, preşedintele executiv VW, a declarat în data de 13 ianuarie, că o decizie finală privind crearea unui automobil low-cost, rival pentru produsele Dacia, va fi luată în cursul acestui an.
Debutul în Europa este neclar
Surse din interiorul brandului german vorbeau în luna octombrie a anului trecut despre un model entry-level cu un preţ cuprins între 5000 şi 10.000 de euro. Automobilul ar deveni astfel mai ieftin chiar şi decât actualul VW Up!.
Cu noua strategie, VW ţinteşte piaţa din China, unde se vând anual 3 milioane de maşini ieftine, dar şi alte pieţe în curs de dezvoltare, cum sunt India şi Asia de Sud-Est.
Acelaşi Ulrich Hackenberg a declarat că, momentan, este neclar dacă Volkswagen va aduce noul model low-cost în Europa, pentru a se bate cu Dacia. O astfel de mutare ar putea canibaliza vânzările unor branduri ca Skoda şi Seat, ultimul aflat deja într-un intens proces de resuscitare. Doar dacă va exista o cerere pentru un astfel de vehicul, varianta va fi luată în calcul.