miercuri, septembrie 11, 2024
AcasăTest driveVolkswagen Passat CC face-lift - 2.0 TDI (2008 - prezent)

Volkswagen Passat CC face-lift – 2.0 TDI (2008 – prezent)

După ce, în 2008, CC surprindea datorită denumirii, care te ducea cu gândul la Coupe-Cabriolet, dar venea de la Comfort-Coupe, acum surprinde din nou, prin renunțarea la denumirea ”Passat”.

Istorie

Cu patru ani în urmă, marca germană vestită pentru dezvoltarea „mașinii populare” încerca marea cu degetul lansând pe piața mondială un vehicul cu patru uși și spațiu pentru cinci persoane, dar cu alura unui coupe sportiv. Ideea a avut o neașteptată priză la clienți, în special oameni de afaceri sau directori de companii, ducând la crearea unei nișe de piață exploatată acum destul de intens. În 2008, Passat CC era singurul coupe cu patru uși disponibil la prețuri medii cuprinse între 30.000 și 40.000 de euro însă, de atunci, nișa a crescut rapid ducând, conform oficialilor Volkswagen, la apariția unui nou segment de piață. Acesta este și principalul motiv care a împins brandul german să renunțe la alăturarea acronimului CC la cunoscuta denumire Passat și să îi confere modelului o identitate proprie.

Design

Principalele modificări aduse modelului în 2012 sunt prezente la extremități. Partea frontală a fost complet redesenată devenind mai agresivă și mult mai elegantă. Blocurile optice sunt acum o completare liniară a grilei cromate a radiatorului ducând întregul ansamblu către ideea unei mașini cu o lățime mult mai mare decât cea arătată de cifre. De asemenea, partea din spate beneficiază de retușuri ușor de observat, mai ales dacă ne referim la prezența foarte distinctă a liniilor orizontale.

Etalonul de la care au plecat designerii germani nu este deloc greu de găsit. O simplă privire aruncată variantei americane a modelului Passat, cea asamblată la Chattanooga, poate fi extrem de relevantă. Asta dacă nu luăm în calcul chiar europeanul Phaeton. Cert este că, actualul CC încearcă să fie un vehicul de „trecere” între cele două modele menționate.

Confort

În interor, este demn de observat grija avută pentru spațiul alocat pasagerilor. Noile scaune pentru șofer și pasagerul din dreapta au fost gândite astfel încât să asigure atât confortul necesar călătoriilor mai lungi cât și să ocupe cât mai puțin loc în habitaclu. Consecința este o creștere a distanței dintre acestea și bancheta din spate care poate fi configurată la cerere pentru găzduirea a două sau trei persoane. Deși exteriorul sugerează o înălțime redusă, în special pentru pasagerii așezați pe banchetă, realitatea este puțin diferită. Dacă nu ai o înălțime mai mare de 1,80 m, poți alege liniștit locurile din spate. Tot habitaclul este cel care dezvăluie privirilor un nivel al tehnologiei la care alte mărci încă doar visează. Inginerii din Wofsburg au găsit soluții ingenioase pentru reducerea nivelului de zgomot care pătrunde în habitaclu, au optimizat suspensia astfel încât denivelările asfaltului să treacă aproape neobservate și chiar au montat pe mașină geamuri care reduc influența soarelui aspupra interiorului. Cu siguranță însă că atenția maximă a fost acordată șoferului. Acesta are la dispoziție o mulțime de sisteme de comandă și control menite să îi faciliteze o călătorie fără griji. Dintre acestea se remarcă Side Assist Plus, Traffic Sign Detection, Dynamic Light Assist, Hill Start Assistant și a doua generație a sistemului Park Assist. Grație acestuia, mașina detectează singură spațiul necesar unei parcări laterale sau perpendiculare și apoi se ghidează cu ajutorul unui performant sistem de senzori lăsând conducătorului auto doar sarcina de a apăsa pedalele de accelerație sau frână.

Performanțe

Gama de propulsoare care animă noul CC este compusă din șase motoare, trei alimentate cu benzină și trei diesel cu puteri cuprinse între 140 CP și 300 CP. Având 170 CP, varianta 2.0 TDi, pare a fi alegerea optimă pentru doritorii de forță, reacţii rapide dar şi consum redus. Cert este că, pe şoselele virajate din sudul Franţei, Volkswagen CC şi-a demonstrat cât se poate de bine atât atuurile cât şi limitele. Suspensia, confortabilă, susţine destul de bine maşina în viraje, chiar şi atunci când acestea sunt abordate cu viteze mari, însă nu se poate califica drept un etalon. În schimb sistemul de direcție este extrem de precis și oferă șoferului posibilitatea de a manevra mașina fără mari bătăi de cap. Surprinzător, deși vorbim despre un diesel, zgomotul produs de motor este extrem de redus și nu pare a influența deloc liniștea din habitaclu. În combinație cu o cutie DSG cu șase trepte, acest propulsor dovedește o elasticitate greu de găsit chiar și la modele din clase superioare iar șoferul își poate concentra atenția doar asupra drumului sau, în cazul în care a optat pentru scaune climatizate cu funcție de masaj, asupra propriului confort.

Deși lista de prețuri nu au fost făcută încă publică, oficialii importatorului Porsche România ne-au menționat un preț de bază de circa 22.200 de euro, fără TVA. Modelul va fi disponibil pe piața autohtonă la începutul lunii martie.

RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai recente articole