Volkswagen Group: toate mărcile au crescut, cu excepția Skoda

1
370

Deși situația globală pe piețele auto este una deloc favorabilă în acest an, Groupul Volkswagen reușește să mențină un ritm de creștere față de anul trecut, mai ales cu ajutorul Chinei. Singurul brand care pare să nu-și regăsească drumul este Skoda, care a pierdut 3 procente față de anul trecut.

China va salva în acest an cifrele de vâzări ale Grupului Volkswagen, după ce piețele cele mai importante, precum Europa sau America de Sud, au adus pierderi celor mai multe dintre mărcile grupului. Skoda este singura marcă din portofoliu care va încheia anul cu minus, semn că strategia acestui brand ar putea să fie împinsă într-o direcție greșită.

Volkswagen Group a totalizat 826.000 unități vândute în luna noimebrie, ajungând la 8,68 milioane vehicule în cele 11 luni ale lui 2013. Volumul este mai mare cu 5 procente față de cifrele de anul trecut, însă vânzările din China sunt cele care au compensat pierderile de pe alte piețe, cu o creștere de 17%, respectiv 2,96 milioane de mașini. Și vânzările din SUA și-au revenit, după ce în lunile anterioare intraseră în declin. Ținta pentru acest an este de 9,5 milioane de vehicule, mai multe față de cele 9,3 milioane înregistrate în 2012, însă mai puține decât cele 10 milioane pe care și le-a propus Toyota, liderul la zi al industriei auto globale.

CEa mai importantă pierdere este cea de pe piața de origine, Europa, unde vânzările au scăzut cu 1%, la 3,36 milioane de vehicule.

La nivel de mărci, toate au generat creșteri, iar cel mai mare avans a fost înregistrat de Audi, cu 7 procente (1,44 milioane autoturisme) mai mult decât anul trecut. Brandul VW a vândut 5,4 milioane de mașini, cu 3% mai multe. Seat, o marcă trecută printr-un proces anevoios de restructurare, a cunoscut, de asemenea, o creștere de 11%, cu 324.500 autoturisme.

Skoda a coborât la 850.700 de vehicule, piețele sale principale fiind în Europa, unde cererea de mașini a scăzut. De asmenea, modelele Skoda au intrat într-un proces discret de creștere a prețurilor, ceea ce a îndreptat o parte dintre clienți către alte mărci.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.