BMW a anunțat rezultatele finale pentru 2013, cu un total de 1.963.798 autovehicule livrate către clienți în anul care a trecut. Rezultatul este cu 6,4% mai bun decât în 2012 și menține compania germană în fruntea clasamentului celor mai vândute mărci premium din lume.
BMW și-a menținut ritmul crescător și în 2013 și vândut cu 118.612 vehicule mai multe decât în anul anterior. Asta înseamnă un plus de 6,4%, pentru toate brandurile din grup. Vânzările reprezintă un record atât pentru companie, cât și pentru fiecare marcă în parte. Ținta pentru 2014 este de asemenea una cu volume în creștere,
Defalcat pe mărci, BMW, brandul de automobile premium care acoperă cea mai mare parte din business-ul bavarezilor a reușit să vândă 1.655.138 unități, cu aproximativ 100.000 de mașini mai multe decât în 2012, echivalentul unei creșteri procentuale de 7,5%. Modelul BMW Serie 3 rămâne best-seller al mărcii, cu jumătate de milion de exemplare vândute, adică aproximativ o treime din totalul vânzărilor. Deși Audi și Mercedes au avut creșteri mai mari, de 8% și, respectiv, 11%, acestea nu au reușit să depășească volumul BMW, cu 1,58 milioane Audi și 1,46 milioane de autoturisme Mercedes-Benz.
MINI a crescut de asemenea la valori record, cu 305.030 unități vîndute, în timp ce Rolls Royce a livrat 3.630 automobile către clienți. Nu în ultimul rînd, BMW Motorrad a înregistrat 115.215 exemplare vândute.
Cea mai dificilă piață pentru BMW Group a fost Europa, unde contextul economic și al pieței auto a determinat ca vânzările companiei să scadă cu 0,7%. Pe celelalte piețe mari, mărcile BMW Group au crescut.
BMW Group în 2013 (SURSA BMW)
Dec. 2013 | Comp. cu dec 2012 | 2013 | Comp. cu 2012 | |
BMW Group Automobiles | 186,786 | +2.9% | 1,963,798 | +6.4% |
BMW | 155,835 | +2.3% | 1,655,138 | +7.5% |
MINI | 30,455 | +5.9% | 305,030 | +1.2% |
Rolls-Royce | 496 | -7.1% | 3,630 | +1.5% |
BMW Motorrad | 6,343 | +4.5% | 115,215 | +8.3% |