Urus, modelul care marchează revenirea Lamborghini după mai bine de două decenii în segmentul SUV-urilor de lux, va fi produs la doi pași de România, mai precis, la uzina Volkswagen din Slovacia, unde iau naștere în prezent și frații de concern VW Touareg, Porsche Cayenne și Audi Q7.
Urus va fi dezvoltat pe noua platformă MLB a concernului Volkswagen, destinată şi viitorului Audi Q7. Lamborghini va folosi un amalgam de materiale high-tech uşoare, precum aluminiul şi fibra de carbon, pentru a atinge o masă totală cât mai redusă. Urus va beneficia şi de viitoarea generaţie a avansatului sistem de tracţiune integrală permanentă cu diferenţial Torsen şi va fi echipat cu o transmisie automată cu dublu ambreiaj şi suspensie pneumatică cu gardă la sol variabilă.
Deşi Lamborghini se fereşte să dezvăluie specificaţiile motorizării folosite de Urus, ţintele menţionate în caietul de sarcini sunt cât se poate de clare: o putere maximă de peste 600 CP, cel mai redus nivel de emisii şi cele mai bune performanţe din segment.
Prognozele pentru Urus vorbesc despre un volum de 3.000 de exemplare anual. Acum marca italiană vinde sub 3.000 de autoturisme anual. Șeful Lamborghini, Stephan Winkelmann, anunță 2015 drept cel mai bun an din istoria marcii, recordul de vânzări al companiei fiind atins în 2008: 2.400 unitati. Anul trecut, Lamborghini a livrat la nivel global 2.121 mașini.
În ciuda faptului că este o marcă eminamente dedicată automobilelor sport, Lamborghini a mai produs un SUV, la sfîrșitul anilor 80, începutul anilor 90, denumit LM002, destinat în special activităților militare.