autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: lun, iun. 25th, 2012

Traficul rutier mondial s-a decongestionat cu 17% în 2011

Traficul rutier la nivel mondial s-a decongestionat cu 17 anul trecut, comparativ cu 2010, iar trendul de reducere a aglomerației pe drumurile publice a continuat și în primele 5 luni din 2012, din cauza agravării problemelor economice, în special în Europa, potrivit unui raport publicat recent de către INRIX, companie specializată în monitorizarea și furnizarea de soluții de optimizare a traficului rutier.

„Cum e economia, așa e și traficul rutier. Gradul de congestie al circulației auto reprezintă un excelent barometru al stării economiei în general, întrucât ne spune în ce măsură oamenii au joburi la care să se deplaseze, firmele transportă mărfuri și consumatorii cheltuiesc bani”, a declarat Stuart Marks, vicepreședintele INRIX Europa.

Potrivit acestuia, raportul elaborat de companie, publicat într-un moment în care liderii UE trebuie să decidă cum să ajute state cu probleme precum Spania sau Italia, nu doar că validează gravitatea crizei datoriilor suverane din zona euro, dar oferă și indicii cu privire la ce țări ar putea intra în perioada următoare în vizorul piețelor financiare internaționale.

Raportul celor de la INRIX analizează evoluția traficului rutier într-un număr de 13 state din Europa, printre care însă nu se numără și România. Singura țară din rândul celor membre UE din Europa Centrală și de Est inclusă în raport este Ungaria.

Potrivit INRIX, statele europene cele mai afectate de criza datoriilor suverane din zona euro au fost și cele care au consemnat în 2011 cele mai mari decongestionări ale traficului rutier național.

Astfel, gradul de aglomerare al drumurilor publice a scăzut, anul trecut, cu 44 în Portugalia, cu 25 în Irlanda, cu 18 în Italia și cu 15 în Spania.

Problemele economice ale Bătrânului Continent au afectat și țările considerate a fi cele mai solide din acest punct de vedere, generând decongestionări de trafic rutier de 8 în Germania, de 7 în Olanda și de 3 în Belgia. În Franța, aglomerația de pe șosele s-a redus cu mai puțin de 1 în 2011.

În primele cinci luni din 2012, pe fondul agravării crizei din zona euro, reducerea gradului de congestie a traficului rutier a afectat 9 dintre cele 13 state europene analizate în raport, față de 8 în perioada similară a anului trecut.

„Prin comparație, rezistența la criză a economiei germane s-a manifestat printr-o creștere cu 6 a gradului de congestie a traficului rutier din Germania în perioada ianuarie – mai 2012”, se afirmă în raport.

Statele europene cu cel mai congestionat trafic rutier în 2011

1. Belgia – Șoferii au pierdut în medie 55 de ore în trafic, cu 2 ore mai puțin decât în 2010;
2. Olanda – Șoferii au pierdut în medie 50 de ore în trafic, cu 4 ore mai puțin decât în 2010;
3. Franța – Șoferii au pierdut în medie 36 de ore în trafic, la fel ca în 2010;
4. Germania – Șoferii au pierdut în medie 36 de ore în trafic, cu 3 ore mai puțin decât în 2010;
5. Spania – Șoferii au pierdut în medie 34 de ore în trafic, cu 6 ore mai puțin decât în 2010;
6. Marea Britanie – Șoferii au pierdut în medie 32 de ore în trafic, cu 4 ore mai puțin decât în 2010;
7. Italia – Șoferii au pierdut în medie 29 de ore în trafic, cu 6 ore mai puțin decât în 2010;
8. Austria – Șoferii au pierdut în medie 27 de ore în trafic, cu 2 ore mai puțin decât în 2010;
9. Portugalia – Șoferii au pierdut în medie 23 de ore în trafic, cu 22 ore mai puțin decât în 2010;
10. Elveția – Șoferii au pierdut în medie 22 de ore în trafic, cu 2 ore mai puțin decât în 2010.

Orașele europene cu cel mai congestionat trafic rutier în 2011

1. Milano
2. Bruxelles
3. Anvers
4. Paris
5. Manchester
6. Rotterdam
7. Roma
8. Londra
9. Utrecht
10. Florența
11. Liverpool
12. Barcelona
13. Madrid
14. Gent (Belgia)
15. Amsterdam
16. Belfast
17. Stuttgart
18. Koln
19. Lyon
20. Bordeaux
21. Hamburg
22. Newcastle
23. Nottingham
24. Sevilla
25. Gravenhage (Olanda)

Sursa: INRIX Traffic Scorecard

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>