autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mar, mai 8th, 2012

Toyota RAV4 EV – Primul SUV electric

Constructorul japonez Toyota, pionierul maşinilor hibride, cu Prius, a făcut şi el “pasul electric”, lansând, la Los Angeles, modelul RAV4 EV, primul SUV electric de pe piaţă.

Vehiculul electric (EV) nu este cu nimic mai prejos decât modelul clasic, atunci când vine vorba despre spaţiu, confort şi unghiuri de atac sau de degajare. Dar, cum întotdeauna există şi un “dar”, RAV4 EV are o autonomie medie de 160 km, ceea ce îl transformă într-o maşină de oraş, precum Citroen C-Zero sau Mitsubishi i-Miev, care au cam aceleaşi performanţe. Mai mult, bateriile se încarcă la o priză normală în circa 6 ore, aventurile “off-road” fiind, clar, limitate în lipsa unui surse de energie, dacă avem în vedere că o maşină normală poate consuma cu peste 50 mai mult în teren. Intenţia însă, contează.

RAV4 EV are sub capotă un sistem de propulsie dezvoltat împreună cu Tesla, ce dispune de un motor electric de 154 CP. Datorită cuplului “instant” şi pe o plajă mare de turaţii, tipic agregatelor electrice, maşina accelerează 0-100 km/h în numai 7 secunde, iat viteya maximă este de 161 km/h.

Pe de altă parte, Toyota RAV4 EV are un preţ prohibitiv. Pentru început, ea va fi comercializată în California, cu un preţ de bază de 49.800 de dolari, preţ care este aproape dublu faţă de cel al versiunii pe benzină. Prin urmare, extrapolând şi teleportând maşina în România, dacă un RAV 2.0 costă 25.512 euro, TVA inclusă, EV-ul ar ajunge la circa 50.000 de euro. Or fi mediul şi tehnologia de apreciat, dar mai sunt încă paşi mulţi de parcurs până când aceste maşini vor ajunge rentabile.

Toyota a anunţat că va produce 2.600 de RAV4 EV pentru a testa piaţa. Maşina va fi lansată în scurt timp şi la San Francisco, Los Angeles şi San Diego.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>