Ministerul Mediului a anunțat că Programul Rabla din acest an va distribui tichetele valorice proporțional cu numărul vehiculelor mai vechi de 10 ani din fiecare județ. Conform listei publicate pe siteul oficial, cele mai multe autoturisme care se încadrează în condițiile de casare se regăsesc în București, respectiv 411.668 de vehicule. Cele mai puține sunt în Călărași, respectiv 26.069 de mașini mai vechi de 10 ani. Bazându-ne pe un calcul simplu, am aflat cu precizie câte tichete vor fi distribuite de AFM colectorilor de mașini uzate care vor fi acceptați în program. Cele mai mari județe din punctul de vedere al rablelor înmatriculate, după București, sunt Timiș, Cluj și Prahova.
Procentual, Capitala va atrage peste 12 din voucherele distribuite de Ministerul Mediului, în timp ce media la nivel de județ este de numai 2.
În ceea ce privește repartiția tichetelor pe fiecare centru, aceasta ar trebui să fie egală. Numărul total al firmelor acceptate de minister în program nu este cunoscut, dar în 2012 au fost acceptați 213 colectori, din toate județele țării. În medie, un calcul simplu arată că vor fi aproximativ 80 de tichete pe fiecare centru. Cu toate acestea, cele 10 centre autorizate anul trecut ar urma să distribuie în medie câte 200 de tichete, în timp ce restul de centre din țară ar primi 74 de tichete, în medie.
Programul Rabla din 2013, a demarat cu foarte mare întârziere, după mai multe amânări și modificări de substanță. Deocamdată nu exsită un act normativ care să reglementeze desfășurarea programului, iar termenul de distribuire a tichetelor, anunțat inițal pentru 15 mai, a fost amânat. Comunicatele oficiale și Ghidul Programului Rabla 2013 arată că vor fi 17.000 de tichete pentru populație și firme și 3.000 pentru instituții publice. Valoarea unui tichet va fi de 6.500 lei, acesta va putea fi vândut, iar posesorul va putea obține o reducere egală cu valoarea tichetului la cumpărarea unui autoturism nou.
UPDATE: Administrația Fondului pentru Mediu ne-a trimis o serie de precizări care încearcă să transmită faptul că cifrele privind distribuția tichetelor pe județe nu-i aparțin, ci doar valorile legate de statistica autovehiculelor mai vechi de 10 ani. Deși articolul nostru spune exact acest lucru, publicăm la finalul articolului textul primit de la Biroul de Presă al AFM.
Citește condițiile de înscriere pentru colectorii de mașini uzate
PRECIZĂRI PRIMIMTE DE LA AFM