Tesla a livrat primele sale automobile pe piața din China, țară în care producătorul american de mașini electrice va inaugura în viitorul apropiat o nouă uzină. Astfel, americanii vor evita taxele vamale exorbitante și vor veni mai aproape de publicul chinez, însetat de tot ceea ce înseamnă premium și high-tech.
Model S, nava amiral a Tesla, are un preţ de circa 115.000 de dolari pe piaţa chineză. CEO-ul companiei americane, Elon Musk, a livrat personal autoturismul Model S către primul client din China.
“La un moment dat, în următorii trei sau patru ani, vom aduce producţie locală în China. China este foarte importantă pentru viitorul Tesla “, a declarat Musk.
Vânzările de automobile electrice evoluează timid în China, însă producătorii văd un potenţial uriaş de creştere în cea de-a doua economie a lumii. China se confruntă, însă, cu probleme tot mai grave legate de poluare în aglomerările urbane, iar guvernul pregăteşte măsuri pentru a încuraja achiziţionarea de automobile electrice.
O altă problemă a maşinilor electrice, în China şi în alte zone ale lumii, este lipsa infrastructurii specifice – reţele de staţii de alimentare cu energie electrică. Potrivit presei chineze, Tesla s-a pregătit deja să acţioneze în acest sens, Musk angajându-se să lanseze până în 2015 o reţea naţională de servicii de încărcare a bateriilor.
“Vom face o investiţie mare în China în infrastructură de reîncărcare“, a afirmat Musk la Beijing. Compania a construit deja o astfel de reţea în Statele Unite, acoperind principalele rute de călătorie între marile oraşe.
Pe lângă viitoarele facilităţi de producţie din China, Tesla a mai planificat construirea unei fabrici de baterii în Statele Unite care va avea, în 2020, o producţie mai ridicată faţă de volumul pieţei globale în 2013. Noua unitate va avea aproximativ 6.500 de angajaţi şi va presupune o investiţie de până la 5 miliarde de dolari.
[…] Tesla a livrat primele sale automobile pe piata din China, tara in care producatorul american de masini electrice va inaugura in viitorul apropiat o noua uzina. Astfel, americanii vor evita taxele vamale exorbitante si vor veni mai aproape de publicul chinez, insetat de tot ceea ce inseamna premium si high-tech, scrie autoindustry.ro. […]