Nissan revine în clasa compactă cu un hatchback complementar actualului crossover Qashqai. Urmaşul spiritual al lui Almera se va numi Pulsar și va fi dezvăluit oficial pe 20 mai, debutul comercial fiind programat pentru toamna acestui an.
Noul model, concurent direct pentru VW Golf şi Ford Focus, marchează revenirea Nissan în zona hatchback-urilor clasice de clasă compactă şi extinde prezenţa brandului nipon într-unul dintre cele mai lucrative segmente din Europa. În prezent, interesele companiei în clasa C erau reprezentate exclusiv de bestseller-ul Qashqai. Comercializat în peste 270.000 de unităţi anual, Qashqai s-a dovedit a fi un pariu reuşit, succesul său de proporţii fiind o surpriză chiar şi pentru oficialii Nissan.
Proiectat în Marea Britanie, Nissan Pulsar va fi asamblat la Barcelona, constructorul nipon investind 130 de milioane de euro pentru modernizarea uzinei spaniole. Cadenţa de producţie iniţială a fost stabilită la 80.000 de exemplare pe an, volum insuficient pentru a transforma constructorul japonez într-un jucător cu adevărat important în segment.
Din punct de vedere tehnic, Pulsar nu va aduce niciun fel de surprize. Platforma tehnică va fi derivată din cea a noului Qashqai, iar gama de motorizări va fi compusă din noile unități turbo DIG-S de 1,2 litri și dieselul de 1,5 litri furnizat de partnerii de Alianță, francezii de la Renault.
Numele Pulsar a apărut în 1978, fiind folosit de-a lungul ultimelor patru decenii pentru o varietate largă de modele mici și compacte comercializate pe piețele din Asia și Australia. Titulatura și-a făcut, pentru scurt timp, apariția și în Europa, la începutul anilor 90, pe modelele Sunny din seria N14.