marți, august 9, 2022
AcasăTransporturiTaxele de decongestionare a traficului îi avantajează pe bogați

Taxele de decongestionare a traficului îi avantajează pe bogați

Un Volkswagen Passat Sedan nou model 2012 costă, în medie, cel mult 32.000 de euro în Europa și 33.000 de dolari în Statele Unite. Însă în Singapore, din cauza scumpirii dramatice a permiselor de cumpărare a autoturismelor noi, prețul ajunge până la astronomica sumă de 152.000 de dolari.

Vinay Mathur, un director executiv de firmă indian, care s-a mutat din Mumbai în Singapore cu familia pentru un job mai bine plătit, a renunțat la ideea de a-și cumpăra o mașină nouă, după ce prețul unui permis de cumpărare a atins maximul ultimilor 17 ani, și a ales să se mulțumească cu un BMW seria 3 vechi de doi ani, potrivit unui material realizat de Bloomberg.

Singapore a introdus în 1990 un sistem de taxare a dreptului de a cumpăra și de a deține autovehicule noi în scopul limitării congestionării traficului și a poluării cauzate de mașini. Astfel, guvernul limitează numărul de permise de cumpărare de mașini noi care pot fi acordate în decurs de un an, iar prețul acestora este stabilit printr-un sistem de licitații.

Pentru un Volkswagen Passat Sedan nou model 2012, permisul a ajuns să coste în prezent circa 67.000 de dolari.

Prețurile permiselor s-au majorat de nu mai puțin de 10 ori în ultimii 10 ani, ca urmare a unei creșteri de 25 a numărului de rezidenți din Singapore, statul cu cel mai mare număr de milionari pe cap de locuitor din lume.

Recent, guvernul a anunțat că va renunța anul acesta la un plan inițial reducere a numărului de permise de cumpărare de mașini scoase la licitație, din cauza nemulțumirii crescănde a populației cu privire la creșterea prețurilor.

“În sine, sistemul de permise este bine-intenționat și chiar a reușit într-o oarecare măsură să limiteze congestionarea traficului și poluarea auto, însă problema este că, în acest fel, chiar și prețurile mașinilor entry-level au ajuns la niveluri absolut ridicole”, spune Vinay Mathur.

Acesta povestește că noul său angajator din Singapore i-a acordat ca beneficiu, la angajare, posibilitatea de a contracta de la companie un credit fără dobânzi pe 5 ani în sumă de circa 100.000 de dolari pentru a-și cumpăra o mașină și că nu a vrut să cheltuiască mai mult decât atât.

Un Volkswagen Passat Sedan nou model 2012 costă circa 152.000 de dolari în Singapore, cu tot cu permisul de cumpărare, adică cam cât prețul mediu al unei locuințe situate într-o zonâ metropolitană din Statele Unite (158.000 de dolari).

Așa-numitele permise universale de cumpărare a autoturismelor din Singapore, care pot fi utilizate pentru achiziționarea oricărui tip de vehicul, au ajuns să coste aproape 71.000 de dolari bucata în aprilie anul acesta. Un preț mai mare a fost consemnat doar în 1994, când s-a ajuns la un record absolut, de 85.000 de dolari bucata.

La ultima licitație, de pe data de 23 mai, prețul stabilit a fost de 67.000 de dolari, față de doar 6.540 de dolari cu trei ani în urmă.

Potrivit legislației locale, un astfel de permis dă posesorului dreptul de a deține o anumită mașină timp de 10 ani, după care aceasta trebuie fie înlocuită, printr-o subvenție de tip Rabla, fie exportată.

Pe lângă acest permis, al cărui cost este stabilit prin licitații organizate din două în două săptămâni, singaporezii mai datorează statului comisioane de înmatriculare și diferite ale taxe. În total, aceste obligații ajung să reprezinte și 150 din valoarea de piață a unei mașini.

În Singapore, o insulă de 642 kilometri pătraţi, numărul maşinilor a atins un nivel record de 603.723 la sfârşitul anului trecut, comparativ cu 405.354 în urmă cu zece ani. Peste o treime din populaţia de 5,2 milioane a insulei este compusă din străini şi expaţi cu rezidenţă permanentă. Şomajul s-a situat la 2 anul trecut, minimul a 14 ani.

Guvernul ar trebui să modifice sistemul de permise pentru că forma actuală a acestuia îi favorizează pe cei bogați, a declarat, recent, Chee Soon Juan, șeful Partidului Democratic, de opoziție.

“Sistemul de licitații îi pune în competiție pe cei bogați cu cei săraci, deci ghiciți cine va câștiga. Oamenii cu nevoi, proprietarii de mici afaceri de familie, trebuie să concureze cu bogații care le cumpără copiilor lor cea de-a treia mașină doar pentru că au luat note bune la liceu”, a punctat liderul opoziției din Singapore.

RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai recente articole

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Ads Blocker Detected!!!

We have detected that you are using extensions to block ads. Please support us by disabling these ads blocker.

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock