Spyker vrea să recupereze pierderile din Saab de la General Motors

1
320

Constructorul olandez Spyker face un ultim efort disperat de a recupera o parte din pierderile generate de achiziția și închiderea Saab, deschizând o acțiune în instanță împotriva GM. Motivul invocat este legat de vânzarea pe piața chineză a mașinilor Saab. Cei de la Spyker susțin că GM a desfășurat „acțiuni ilegale” pentru a împiedica intrarea Saab în China. Despăgubirile solicitate se ridică la 2,4 miliarde euro (3 miliarde de dolari). Spyker susține că intervenția GM în tranzacția pe care o derulau cu Youngman a condus la falimentul companiei. De fapt, General Motors chiar a împiedicat tranzacția dintre Spyker și Youngman din cauza faptului că este proprietar al multora dintre patentele ce erau utilizate pe automobilele Saab, iar o intrare neprotejată a mașinilor Saab în China ar fi fost echivalentă cu “donarea” acestor patente chinezilor.

Victor Muller, șeful și proprietarul Spyker, a declarat că procesul a fost pregătit temeinic, chiar dacă în luna decembrie a anului trecut Saab a fost nevoită sa-și ceară falimentul. Muller pare extrem de decis să ducă la capăt acest proces „cu aeeași tenacitate și perseverență ca atunci când am muncit să salvăm Saab Automobile”.

Saab a fost cumpărată de Spyker, de la GM, în 2010, când se afla deja într-o situație extrem de gravă, fiind intrată în lichidare. GM a primit circa 60 de milioane cash, iar Spyker ar fi trebuit să investească alte 500 de milioane pentru redresarea companiei. Parte din bani urmau să sosească prin intermediul unui credit, garantat de guvernul suedez. Lucrurile nu au mers în realitate așa, iar anul trecut Saab a intrat din nou în faliment, fără nicio șansă de revenire. În urmă cu aproximativ o lună, procesul de lichidare judiciară a tras linie: Saab avea active în valoare de 500 de milioane de euro și datorii de 1,5 miliarde euro. Constructorul de avioane Saab AB, de care fabrica de autoturisme s-a despărțit în urmă cu aproape 50 de ani, a anunțat că deține drepturi asupra mărcii Saab, și va opune înstrăinării acesteia, în cazul în care nu va continua producția de automobile în Suedia, la Trollhättan.

Ulterior, un grup de investiții cu capital chinez, în asociere cu o companie japoneză, Sun Investment, din Japonia, și National Modern Energy Holdings Ltd. din China, constructor de generatoare de energie regenerabilă, a fost anunțat oficial ca fiind cumpărător final al companiei falimentare Saab Automobile. Compania cumpărătoare va avea sediul în Suedia și va fabrica automobile electrice. Administratorul nu a anunțat care este prețul pe care National Electric Vehicle Sweden AB îl va plăti.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.