Salonul auto de la Geneva, al treilea ca importanță din Europa, după cele din Paris și Frankfurt, ce au loc alternativ, toamna, se pregătește de o nouă ediție, cu o serie destul de lungă de noutăți.
Deși salonul elvențian este renumit pentru predispoziția constructorilor de a aduce în standurile complexului Palexpo concepte și inovații ale industriei, anul 2013 se pare că va avea mai puține surprize abstracte, ce anticipează viitorul automobilului, și se va concentra pe noutățile concrete ale zilei de astăzi.
Grupul Volkswagen își va onora titlul de lider al industriei europene și va expune două noutăți marcante: VW XL1, cel mai economic automobil hibrid din lume, cu 1 litri/100 km, care devine și cel mai aerodinamic autoturism din istorie, intră în producția de serie, în timp ce Audi A3 e-tron va fi primul care va utiliza un nou sistem de propulsie hibridă, paralel.
La fel de interesant va fi noul BMW Serie 3 GT, o nouă declinare a ideii introdusă de bavarezi, acum și pe segmentul mediu. Dincolo de acestea și alte câteva noutăți interesante, mai multe lansări de SUV-uri, vedetele acestui deceniu, vor ocupa clasa B a crossoverelor, urmând exemplul lui Juke, cel care s-a lansat tot la Geneva și a devenit un pionier. Astfel Renault Captur, Peugeot 2008 sau Ford Ecosport sunt debuturi de serie de la Geneva, ce vor însoți nenumăratele face-lifturi sau variante de caroserie. Printre acestea, un loc important pentru piața noastră va ocupa Dacia Logan station wagon (break), ce va completa familia celei de-a doua generații a modelului românesc.
Dintre conceptele despre care se știe că vor deveni atracțiile salonului în acest an amintim câteva automobile ultrasportive, de la Lamborghini, proaspăt confirmat, Ferrari, McLaren, Konigsegg, Spyker și chiar Pininfarina, cei care dau tonul în materie de design și de tehnologii sport. Nici mărcile de volum nu au lăsat deoparte segementul conceptelor, chiar dacă acestea nu usnt la fel de spectaculoase. Citroen va prezenta viitorul C4 Picasso, sub forma unui concept, iar Kia vine cu o propunere interesantă, un model de clasă B într-o formă sportivă, destul de neobișnuită.