Dacia anunță noi recorduri de încasări și profit. Anul trecut, profitul constructorului argeșean s-a cifrat la 337,4 milioane de lei, echivalentul a 62,2 milioane de euro, ceea ce se traduce printr-un avans de 21% față de cele 277,2 milioane raportate în 2012.
Raportul financiar Dacia pentru 2013 arată că cifra de afaceri Dacia s-a apreciat, de asemenea, spectaculos, cu peste 45% – de la 12,74 miliarde de lei, în 2012, la 18,4 miliarde sau aproximativ 4,1 miliarde de euro.
Și numărul de angajați a crescut, anul trecut. Efectivele companiei au depășit pragul de 14.000 de salariați, numărul de posturi fiind suplimentat cu circa 350. Interesantă este repartiția pe scară ierarhică din cadrul Dacia: 9.819 reprezintă totalul personalului direct productiv, 1.803 de angajați fac parte din sectorul administrativ, 1.500 de persoane fac parte din categoria indirect productiv, în timp ce alte 900 dețin funcții de conducere. În 2012, existau circa 1.600 de posturi de conducere.
Bineînțeles, avansul numărului de salariați nu putea rămâne fără ecou în cheltuielile salariale. Dacia a plătit anul trecut drepturi bănești în valoare de 851 milioane de lei, cu 129 milioane mai mult decât în intervalul ianuarie-decembrie 2012. Asigurările sociale au dus, în final, cheltuielile salariale totale ale Automobile Dacia la 1,06 miliarde de lei (906 milioane, în 2012).
De altfel, în 2014, Dacia va repartiza și mai mulți bani pentru veniturile dedicate angajaților săi, care vor beneficia de o creștere salarială de 7%, la care se adaugă prima de rezultat și, în premieră, o primă excepțională, în valoare de 360 lei.
Anul trecut, salariații Dacia au beneficiat de creștere salarială de 6%, venitul mediu brut fiind de 4.428 lei, în condițiile în care la nivel național acesta s-a cifrat la numai 2.224 lei, adică puțin peste jumătate din sumele încasate de operatorii companiei cu sediul la Mioveni. Prima de rezultat, de 1.680 lei brut, per angajat, a fost mai generoasă decât cea din acest an.
Dacia a atins un nou record de vânzări în 2013, modelele ce poartă sigla constructorului de la Mioveni găsindu-și 429.540 de clienți la nivel global. Față de 2012, avansul livrărilor a fost de 19,3%.