Renault va resuscita brandul sportiv Alpine pe cont propriu. Potrivit presei franceze, joint venture-ul cu micul producător britanic Caterham a fost abandonat. Proiectul unui urmaș spiritual al legendarului Alpine va fi amânat pentru o perioadă nedeterminată, noul model urmând să fie dezvoltat in-house.
Caterham și Renault au încheiat la finele lui 2012 un parteneriat privind dezvoltarea și lansarea unui duet de mașini sport înrudite. Conform planului inițial, cele două modele urmau să ajungă pe piață în 2016.
Cele două companii plănuiau astfel să aducă în lumea mașinilor de serie know-how-ul acumulat de-a lungul anilor în Formula 1. Parteneriatul nu s-ar fi oprit, însă, aici. Tony Fernandes, fondatorul liniei aeriene AirAsia și proprietarul brandului Caterham din 2011, promitea chiar o gamă extinsă, bazată pe modele Renault existente.
Totul s-a năruit odată cu dezastrul din Formula 1. În 2013, Caterham a terminat pe ultimul loc, fără a acumula nici măcar un singur punct de-a lungul celor trei sezoane petrecute în Marele Circ. Tony Fernandes amenință să vândă compania, nemulțumit de rezultate.
Șeful Renault, Carlos Ghosn, și-a exprimat, de asemenea, îngrijorarea privind puterea financiară a partenerului Caterham și gradul real de implicare în proiectele derulate în comun de cele două companii. Se pare că însăși direcția de dezvoltare a noilor modele a fost, însă, adevăratul măr al discordiei. Renault își dorea o mașină sport cu accente luxoase, în timp ce Caterham plănuia un model eminamente sportiv, extrem de ușor și relativ spartan.
Renault și-a vândut echipa de Formula 1 în 2010. Francezii nu s-au retras complet din Marele Circ, păstrându-și statutul de furnizor oficial de motoare pentru echipele Red Bull, Lotus, Toro Rosso și Caterham.