Compania franceză Renault a dat publicităţii rezultate financiare ale anului trecut, fiind evidentă o creștere de ritm în materie de venituri, cash flow și profit.
Pe parcursul anului 2011, Renault a avut încasări de 1,08 miliarde de euro, respectând targetul propus prin planul Renault 2016 – Drive the change. Veniturile totale ale grupului s-au ridicat la 42,6 miliarde de euro, mai mult cu 9,4 față de anul anterior. Contribuția sectorului auto a fost de 40,6 miliarde, în creștere cu 9,4.
Profitul operațional al întregului grup a scăzut, de la 1,099 la 1,091 miliarde de euro, respectiv de la 2,8 din venituri la 2,6.
Sectorul auto al grupului a avut o margine operațională de 0,8 (330 de milioane de euro), în scădere de la 1,1 (396 de milioane de euro). Motivul principal a fost cutremurul din Japonia, care a afectat producția, în special, dar și comerțul și logistica.
Carlos Ghosn, președinte și CEO Renault
“Datorită activității intense a tuturor angajaților săi, Renault a făcut față diferitelor crize apărute de-a lungul anului, depășind obiectivul de cash flow pentru 2011. Creșterea de 19 a vânzărilor grupului în afara Europei, în special Brazilia și Rusia, ilustrează creșterea internațională a grupului. În 2012, așteptăm ca vânzările internaționale să crească cu peste 43, și în același timp să menținem brandul Renault lider în Franța și numărul 2 în Europa.”
Contribuția Nissan și a celorlalte companii asociate s-a ridicat la 1,5 miliarde de euro, mai mult cu aproape 300 de milioane față de 2010.
Veniturile nete au urcat la 2,1 miliarde de euro, mai mici decât în 2010, însă cele 3,49 miliarde de euro cuprindeau în 2010 și prețul acțiunilor AB Volvo, vândute.
Sectorul Auto a reușit reducerea datoriilor financiare pentru al treilea an consecutiv, inclusiv plata ultimei tranșe către guvernul francez, în valoare de 2 miliarde de euro.
Executivul companiei va propune Adunării Generale a Acționarilor din 27 aprilie o valoare a dividendelor de 1,16 euro.
2012
Pentru anul acesta, prognozele Renault arată o creștere de 4 a pieței globale de autoturisme și vehicule comerciale ușoare. Piețele cu cele mai mari procente de creștere vor fi, potrivit estimărilor Renault, Brazilia și Rusia. Europa este prognozată cu o scădere de 3, iar piața franceză cu un minus de 7-8 procente. Evoluția grupului Renault se bazează pe noile modele pregătite în 2012, Dacia/Renault Lodgy, Clio 4 și vehiculul electric ZOE.