Raportul APIA privind vânzările de mașini noi (livrări autoturisme), bazat pe cifrele anunțate de distribuitori, arată o creștere a vânzărilor în jumătatea a doua a anului 2013, cu o valoare medie de 4,1%, respectiv 7,1% la autoturisme.
Cu toate acestea, există o diferență importantă între înmatriculările oficiale și livrările raportate, motivul principal fiind (re)exporturile. Analiza făcută de Autoindustry.ro pentru lunile menționate de APIA arată o scădere reală de 13% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Comparația lună/lună arată că doar în august au fost înmatriculate mai multe autoturisme în 2013 față de 2012, în rest fiind consemnate scăderi în fiecare lună. Dacă detaliem analiza, observăm că diferențele sunt generate doar de anumite mărci, respectiv mărcile care sunt exportate înapoi, neoficial, către alte piețe din Uniunea Europeană. Deși există unele diferențe generate de întârzierea cu înmatricularea specifică României (30 de zile), acestea nu sunt atât de mari încât să producă o diferență de 4.000 de autoturisme, pe perioada analizată de APIA (iunie – noiembrie).
ÎNMATRICULĂRI IUNIE-NOIEMBRIE 2013 (MAI)
(copyright AUTOINDUTRY.RO – Publicarea informațiilor se poate face doar cu citarea sursei și cu link către această pagină)
În ceea ce privește producția de autovehicule, datele APIA arată că avem o creștere de 19,5%, în special datorită creșterii exporturilor de mașini Dacia, dar și grație unei cereri crescute de mașini Dacia pe piața internă. Au fost produse 368.039 vehicule, cu 24% mai multe decât anul trecut. Uzina Ford de la Craiova a contribuit la acest volum cu 65.590 vehicule. Exporturile totale s-au ridicat la 335.289 autovehicule, cu 8,5% mai multe. Dacia Duster a fost cel mai exportat model (113.225 unități). Ford a exportat aproape în întregime producția B-Max.
Revenind la piața internă, înmatriculările comunicate de MAI s-au ridicat în noiembrie la 5.474 autoturisme, mai puține cu 4,1% față de aceeași lună din 2012 (5.698 unități). Livrările APIA (vânzări mașini noi) vorbesc despre 6.633 autoturisme în noiembrie, mai multe cu 3,8 % față de noiembrie 2012 (6.388). Este limpede că vorbim despre o denaturare a pieței. La nivelul celor 11 luni, diferențele sunt și mai mari. MAI a anunțat 52.141 autoturisme înmatriculate, cu 15% mai puține decât anul trecut (61.608). În schimb, APIA a comunicat un număr de livrări de 62.033 autoturisme, în scădere cu 7,2% față de cele 66.832 autoturisme declarate în intervalul similar din 2012. Avem, așadar, 10.000 de autoturisme care au fost vândute dar care nu au fost înmatriculate. În momentul în care vom avea și un punct de vedere al APIA, vom actualiza acest articol.
COMPARATIV TOP 10 MĂRCI 2013 (APIA – MAI)
(copyright AUTOINDUTRY.RO – Publicarea informațiilor se poate face doar cu citarea sursei și cu link către această pagină)
În top 10 al celor mai vândute mărci există diferențe importante pentru mai multe mărci. Din acest motiv, Mercedes-Benz și BMW nu mai intră în primele 10 la APIA, în locul lor urcând Audi și Peugeot.
[…] România a înregistrat a treia mare creştere a înmatriculărilor de autoturisme noi din UE, de 23,9%, în primele 11 luni din acest an. Totodată, Dacia a avut cel mai important avans dintre mărcile cu volum ridicat de vânzări, de 27,1%, la 331.762 unităţi. foto […]